امام جمعه سردشت زیدون: غدیر قلب تپنده مسلمانان و شیعیان جهان است

خورنا: حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم قائمی امام جمعه سردشت زیدون گفت: غدیر قلب تپنده مسلمانان و شیعیان جهان است و عید ولایت و امامت اسمانی پیامبر اکرم اسلام است.

به گزارش خورنا از بهبهان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم قائمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر عید غدیر خم را نشانه هدیه الهی عنوان و اظهار کرد: غدیر قلب تپنده مسلمانان و شیعیان جهان است و عید ولایت و امامت اسمانی پیامبر اکرم اسلام است و این عید از طرف خداوند است به عنوان جانشینی و رهبری خود معین شده است و پیامبر با این کار خود رسالت خود را به نحو احسن انجام  داد و باعث نابودی دشمنان اسلام شد.

وی در ادامه افزود: جانشینی امام علی (ع) از طرف خداوند الهی بود و از طرف پرودگار متعال امیر المومنین بعنوان جانشین و رهبر پیامبر(ص) معین نمود.

خطیب نماز جمعه سردشت زیدون ادامه داد: در مورد غدیر رسالت پیامبر اکرم(ص) به انجام رسید و به نحو احسن انجام و باعث نابودی و خنثی نمودن  نقشه های شوم دشمنان شد.

وی ادامه داد: پیامبر تا آخرین لحظات عمر خود بر جانشینی امیر المومنین (ع) تاکید داشت.

قائمی در ادامه خاطرنشان کرد: خطبه غدیر خم منظورش ولایت پذیری و جانشینی امام علی (ع) بود و کسی جز امام علی(ع) شایستگی جانشینی رسول خاتم را نداشت.

امام جمعه سردشت زیدون اشاره نمود: امام علی(ع) کسی بود که جان خود را فدای پیامبر نمود و این امر نشان داد که وی شایستگی جانشینی دارد.

وی تصریح کرد: امام شناسی سخت است و کسی باید شایستگی امامت داشته باشد که فضائل اخلاقی وی نشان از شجاع بودن و مدیر بودن  داشته باشد و این یکی از شاخص های برجسته امام علی(ع) بود.

قائمی در ادامه ضمن اشاره به افشاگری امام راحل در مورد طرح ننگین کاپیتالاسیون افزود: این قرار داد ننگین که از طرف شاه خائن امضاء شد سند بردگی ملت ایران را تقدیم امریکای جنایتکار داد.

امام جمعه سردشت زیدون یادآور شد: منطق اسلام این است که انسان آزاد و عبد کسی نیست بغیر از خدای متعال که خالق اوست.

وی گفت: در طول انقلاب اسلامی نشان داده که تحت هیچ شرایطی زیر بار ظلم و ستم و سلطه امریکا و ابرقدرت های جهان نمی رود.

قائمی ادامه داد: هرف امریکا منافع خود است و برای به دست آوردن منافع خود از هیچ جنایتی دریغ نمی کند
امام جمعه سردشت زیدون در پایان گفت: ملت ایران هیچ فشاری را تحمل نمی کند و تا آخرین لحظه ایستادگی میکند مخصوصاً در این حطیه از زمان که تحت فشار تعدادی از کشور های خارجی قرار دارد.

انتهای خبر/ حسین محمدی فرد