برگزاری مانور اطفای حریق در بندر امام خمینی

خورنا: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر خوزستان گفت: مانور اطفای حریق به منظور ارتقای عملیات نیروهای امداد و نجات در بندر امام خمینی برگزار شد.

علیرضا خجسته اظهار کرد: مانور اطفای حریق به منظور ارتقای آمادگی و توان عملیاتی نیروهای امداد و نجات در ایستگاه سیلوی ترانزیتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی برگزار شد.

وی افزود: به منظور ایجاد آمادگی و به کارگیری تمهیدات لازم در مواقع بروز خطر آتش سوزی طبق سناریوی مدون به مرحله اجرا گذاشته شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر خوزستان در تشریح جزئیات این مانور تصریح کرد: بر اساس سناریوی این مانور با واژگونی فرضی یک دستگاه خودرو سواری و گرفتار شدن سه سرنشین و وخامت حال مصدومان نسبت به اعزام فوری نیروهای واکنش سریع به محل حادثه و تحویل مصدومین سانحه به بهداری برای انجام اقدامات پزشکی اقدام شد.

وی در تبیین مراحل متعدد این مانور عنوان کرد: در جریان این مانور، ضمن شناسایی ماده در حال اشتعال و اطلاعات شیمیایی ماده (MSDS)، تیم‌های اطفایی و کولینگ برای خنک‌سازی دیواره‌های مخزن تشکیل شد و با عزیمت فرمانده حریق به محل واژگونی خودرو، واگذاری فرماندهی عملیات محوطه کانشیب به فرمانده یکم، بررسی وضعیت حیاتی مصدومین و خارج کردن آنان از خودرو با رعایت اصول ایمنی که از عمده‌ترین بخش‌های عملیات اطفایی مانور حریق امداد و نجات بود، بخش‌های متعدد این مانور با موفقیت اجرا شد.

کارکنان و کارشناسان اداره گارد و انتظامات، مرکز HSE، اداره برق و تاسیسات، مرکز بهداری و مرکز حراست از جمله نیروهای دیگر این مجتمع بندری بودند که در جریان مراحل مختلف این مانور همکاری و مشارکت داشتند.