فوت ۱۵ زائر ایرانی در مکه و مدینه + اسامی

خورنا: پانزده زائر ایرانی از آغاز موسم حج سال ۹۲ تا پایان مهر ماه در مدینه منوره و مکه مکرمه به دلایلی نظیر ایست قلبی، سکته مغزی، خونریزی داخلی و تصادف، فوت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ۱۴ نفر از زائران فوتی حج سال ۹۲ در مکه مکرمه و یک نفر از آنها در مدینه منوره دعوت حق را لبیک گفتند که ۹ نفر از آنها مرد و بقیه از زائران زن بودند.

ایست قلبی که علت فوت یازده زائر در حج امسال بود شایع‌ترین دلیل فوت زائران ایرانی محسوب می‌شود، هر چند که یک زائر به دلیل تصادف، دو زائر به دلیل سکته مغزی و یک زائر به دلیل خونریزی داخلی در این سفر جان خود را از دست دادند.

پنج نفر از زائران متوفی در مکه مکرمه دفن شده و برای انتقال اجساد بقیه متوفیان به ایران برنامه‌ریزی شده است.

اسامی، سن و استان محل اعزام متوفیان حج ۹۲ تا پایان مهر ماه عبارت است از: حسن معماریان ۵۳ ساله از استان تهران، مراد مرادی ۷۸ ساله از استان بوشهر، محمدحسین نادری ۸۰ ساله از استان مرکزی، فیروزه مقیمی ۵۹ ساله از استان البرز، فاطمه براتی حسین‌آبادی ۷۰ ساله از خراسان رضوی، سعید نجف نجفی ۷۱ ساله از خراسان رضوی، رضا اتفاقی ۵۳ ساله از استان تهران، قربانعلی جندقی ۷۶ ساله از استان سمنان، تقی یوسف‎‌پور ۷۱ ساله از استان تهران، حسین بابالو ۵۴ ساله از آذربایجان غربی، شهناز مسلمی ۴۹ ساله از استان سمنان، ساریجه ایزدی ۶۵ ساله از استان گلستان، غلامعلی غمیلو قلی‌جه از استان تهران، صفیه بهروجی از استان هرمزگان و معصومه مجیدپور از استان همدان.

پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، ضمن تسلیت درگذشت این حجاج برای بازماندگان صبر و اجر جزیل را از خداواند منان مسئلت دارد.

امید واثق داریم مطابق روایات اسلامی این عزیزان لبیک گویان در بارگاه الهی محشور خواهند شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *