آمادگی برای ساخت باقی‌مانده خط آهن شلمچه به بصره

خورنا: مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به اهمیت خط آهن شلمچه به بصره حتی حاضریم با هزینه خود مسیر باقی‌مانده را تکمیل کنیم.

اسماعیل زمانی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برنامه‌های بسیاری را برای رفع مشکلات موجود دارد.

وی افزود: در واقع خط‌مشی دولت افزایش امید به فضای کسب و کار و ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های داخلی و خارجی است.

رئیس هیئت‌ مدیره منطقه آزاد اروند با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی یکی از محورهای مهم دولت یازدهم است، ادامه داد: دراین راستا نیز منطقه آزاد اروند راهبرد توسعه تجارت، صنعت و گردشگری را برای برنامه‌های خود تعیین کرده است.

زمانی تصریح‌ کرد: بر این اساس اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در منطقه انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به وجود بازار عراق در نزدیک‌ترین نقطه به منطقه آزاد اروند اضافه‌ کرد: بازار عراق ظرفیت‌های بسیار بالایی را برای ورود کالاهای ایرانی دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند خاطرنشان‌ کرد: در همین راستا برنامه‌هایی برای انجام نشست‌های مختلف با طرف عراقی برای توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

زمانی افزود: یکی از این موارد خط‌ آهن شلمچه به بصره است که در صورت انجام این پروژه مسیر ریلی ایران به مدیترانه متصل خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت این خط آهن حتی حاضر هستیم تا با هزینه خود مسیر باقی مانده از شلمچه تا شهر بصره را تکمیل کنیم.