مراسم تودیع و معارفه: از ورود ممنوع خبرنگاران تا صدای لرزان حجازی در نطق خداحافظی

خورنا: مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خوزستان با حاشیه‌های ریز و درشتی همراه بود که به برخی از آنها پرداخته‌ایم.

شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خوزستان از ورود تعدادی از خبرنگاران استان به داخل سالن جلوگیری شد که با پادرمیانی سایر خبرنگاران آن هم با ۳۰ دقیقه تاخیر اجازه حضور دریافت کردند.

مراسم تودیع و معارفه استانداران خوزستان شب گذشته با ۴۵ دقیقه تاخیر برگزار شد که در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان، وزیر کشور، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس استان، اعضای شورای اداری و نمایندگان شورا شهر اهواز حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان، رئیس مجمع نمایندگان مجلس خوزستان، استاندار سابق و جدید استان و در ‌‌نهایت وزیر کشور به ترتیب سخنرانان این مراسم سه ساعته بودند.

به گفته بسیاری از حاضران در مراسم صدای حجازی به هنگام صحبت کردن با لرزش همراه بود و این موضوع از نکات جالب توجه در این مراسم به شمار می‌رفت.

حال اینکه چرا صدای استاندار سابق خوزستان که بیش از شش سال در این امر مشغول بود می‌لرزید سوالی است که باید از خودش پرسید.

با توجه به اینکه سالن شهید هاشمی ظرفیت ۵۰۰ نفر را دارد اما با این وجود بسیاری از حاضران به صورت ایستاده شاهد مراسم تودیع و معارفه بودند این موضوع نشان می‌دهد که استانداری خوزستان باید برنامه‌ریزی بهتری در این خصوص انجام می‌داد و سالن دیگری را برای برگزاری این مراسم انتخاب می‌کرد.

اگرچه رئیس مجمع نمایندگان استان از زحمات استاندار سابق قدردانی کرد اما به نوعی عملکرد وی را با ارائه یک آمار زیر سوال برد که این موضوع باعث ناراحتی سیدجعفر حجازی شد و وی در پایان سخنان خود اعلام داشت که آمار آقای سعدون‌زاده متفاوت با مرکز آمار ایران است.

از نکات جالب توجه در این مراسم تعریف یک لطیفه از زبان استاندار آبادانی خوزستان بود.

جاسم جادری رئیس ستاد روحانی در استان که یکی از افرادی بود که شانس انتخاب در سمت استانداری خوزستان را داشت در اواسط مراسم وارد سالن شد و در کنار وزیر کشور نشست.

اعضای ستاد روحانی که در این مراسم حاضر بودند به هنگامی که وزیر کشور در سخنان خود از ستاد روحانی تجلیل کرد از سوی این افراد مورد تشویق قرار گرفت.