اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هندیجان

خورنا: رئیس اداره بهزیستی هندیجان از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از یکم آبان ماه تا ۳۰ آذرماه امسال در این شهرستان خبر داد.

ماشاالله مکتوفی اظهار کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال این شهرستان، قرار است از اول آبان ماه آغاز و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه یابد.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در شش مهد کودک شهری، ۱۲ مهد کودک روستایی، ۱۰ خانه بهداشت و یک پایگاه دائمی شهرستان هندیجان اجرایی می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان با بیان اینکه از کودکان مراجعه کننده هیچ پولی دریافت نمی‌شود و ارائه همه خدمات تخصصی به آنها رایگان است، ادامه داد: والدینشان به همراه کودکان و با در دست داشتن شناسنامه فرزندان باید به این مراکز مراجعه کنند و در صورتی که مشکل بینایی نداشته باشند کارت سلامت چشم دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که مشکلی اعم از تنبلی چشم یا هر نوع اختلال کم بینایی یا نابینایی داشته باشند به سطح دوم سنجش که متخصصان بینایی سنجی هستند ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان خاطر نشان کرد: تنبلی چشم در صورتی که تا سن پنج سالگی تشخیص داده شود امکان درمان دارد و هر چه سن کودک بالاتر رود امکان درمان آن نیز کمتر می‌شود به طوری که از ۱۰ تا ۱۲ سالگی به بعد دیگر درمان آن میسر نیست.