برای شهر تاریخی بافت کهن شوشتر شهردار تعیین شود

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر شوشتر خواستار تعیین و انتصاب شهردار بافت کهن این شهر تاریخی شد و گفت: شهردار بافت کهن می‌تواند بافت تاریخی شهر را حفاظت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد یاحقی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: باید برای احیای بافت تاریخی شهر شوشتر تلاش کنیم و در این راستا تنها راه ممکن راه‌اندازی شهردار بافت است.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر شوشتر آمادگی راه‌اندازی شهرداری بافت را دارد، گفت: از همه توان قانونی و توانمندی اجرایی در تشکیل این شهرداری استفاده می‌کنیم و در این زمینه می‌کوشیم تا بافت تاریخی شهر شوشتر به بهترین وجه ممکن حفاظت شود.

یاحقی با اشاره به اینکه باید نسبت به آثار تاریخی شهرستان شوشتر معرفی بیشتری انجام شود، تاکید کرد: بسیاری از مردم خوزستان هنوز آثار تاریخی شوشتر را ندیده‌اند، پس چطور انتظار داریم تا در ایران و جهان سازه‌های آبی شوشتر معروف باشد و این مهم تنها با معرفی آثار تاریخی میسر است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری تورهای یک‌روزه گردشگری استانی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بهترین اقدام در راستای معرفی آثار تاریخی شهرستان شوشتر است.

یاحقی تاکید کرد: هنوز پیشنهادی مطرح نکرده‌ایم که پاسخ منفی شنیده باشیم و به این دلیل از مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان تقدیر می‌کنیم و به دلیل نگاه ویژه به شوشتر نیز سپاسگذاریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار اعضای منتخب شورای اسلامی شهر شوشتر با مدیرکل میراث فرهنگی در فضایی کاملا صمیمانه برگزار شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • هدایتی بافت سنتی شوشترواقعا اوضاع نابسامانی داره ای کاش گزارش جامعی از این بل بشو تهیه میکردین تا استاندار جدید هم با مصائب شوشتر در اثر چند دهه بی توجهی آشنا بشه