دستگیری کارمندی با بیش از ۳میلیارد اختلاس درخوزستان

خورنا: کارمند یکی از ادارات دولتی کلان شهر اهواز که با سوء‌ استفاده از موقعیت شغلی خود اقدام به اختلاس سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کرده بود،توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان خوزستان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از کارمندان دولتی در کلان شهر اهواز با توجه به موقعیت شغلی خود اقدام به اختلاس مبالغ زیادی کرده ،تحقیقات کارآگاهان پلیس برای بررسی دقیق موضوع آغاز شد.
سرهنگحفیظ الله خواجویافزود:با شروع تحقیقات، ماموران موفق شدند مدارک و مستندات لازم را در این خصوص جمع آوری و با هماهنگی دستگاه قضایی،فرد متخلف را دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی انتقال دهند.
وی گفت: متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه اتهامی بود ولی با ارائه مستندات قانونی و ادله های روشن پلیس در حالی که راهی جز بیان حقایق نداشت،ضمن اعتراف به اختلاس بیش از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این رابطه اذعان داشت:با سوء استفاده از موقعیت شغلی،اقدام به برداشت این مقدار وجه نقد از حساب افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی کرده و مبالغ اختلاس شده را صرف خرید طلاجات و املاک شخصی کرده است.
سرهنگ خواجوی افزود: متهم دستگیر شده در اظهارات خویش انگیزه اصلی اختلاس را کسب مال به نفع خود بیان داشته که در همین رابطه و درمدتی کوتاه توانسته بیش از ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال را به صورت غیرقانونی از حساب مردم نیازمند،اختلاس کند.
بر اساس این گزارش با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان خوزستان کلیه وجوه اختلاس شده به حساب مالی اداره مربوطه برگشت داده شد و متهم نیز با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.