تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به شورای شهر اهواز هنوز مصوب نشده است

خورنا: سخنگوی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: موضوع تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی تنها در حد صحبت و رایزنی با فرمانداری بوده که هنوز جوابی از جانب فرمانداری دریافت نکرده‌ایم.

مریم ابریشم‌کار اظهار کرد: با توجه به اینکه کار اصلی اعضای شورای شهر سرکشی به تمام نقاط شهر و رسیدگی به مشکلات مناطق بوده نیاز است که شهرداری یک خودرو به همراه راننده به طور شبانه‌روزی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی بیان کرد: قطعا اگر شهرداری بخواهد ۲۱ خودرو به همراه راننده در اختیار اعضا قرار دهد هزینه‌های بسیاری متحمل می‌شود پس اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که تسهیلاتی ۵۰ میلیونی به صورت قرض‌الحسنه دریافت کرده و اقساط آن به صورت ماهانه از حقوق اعضا کم شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه در دوره قبل نیز به این شیوه به اعضا تسهیلات داده شد افزود: بسیاری از اعضا در آن دوره وام خود را به طور کامل پرداخت کردند و تنها عده‌ای هنوز به طور کامل تصفیه حساب نکردند.

وی ادامه داد: متاسفانه اعلام می‌شود که در دوره قبل اعضا تسهیلات خود را تصفیه نکرده‌اند که این مطلب موثق نبوده و اکثر اعضا بازپرداخت خود را به طور کامل پرداخت کرده‌اند.

ابریشم‌کار با اشاره به اینکه تاکنون هیچ یک از اعضا حتی یک ریال هم دریافت نکرده‌اند خاطرنشان کرد: حقوق اعضای شورای شهر ساعتی و آن هم بابت میزان ساعت تشکیل جلسات شورا است.

وی همچنین عنوان کرد: تا به این لحظه اختصاص تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به اعضا شورا هنوز مصوب نشده و تنها در حد صحبت بوده است اما بر اساس تصمیمات اعضا قرار است که انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: این موضوع تنها در حد صحبت و رایزنی با فرمانداری بوده که هنوز جوابی از جانب فرمانداری دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: به جای اینکه شهرداری ۲۱ ماشین به همراه راننده در اختیار اعضا قرار دهد بهتر است که به هر یک از اعضا تسهیلاتی پرداخت شود و خود اعضا هزینه‌های جانبی و از جمله حقوق راننده را پرداخت کنند.

ابریشم‌کار گفت: از بابت این تسهیلات، سند خودرو در شهرداری باقی می‌ماند و تا زمانی که اعضا به طور کامل تصفیه حساب نکنند نمی‌توانند سند خودرو را در اختیار داشته باشند.

وی در پایان گفت: متاسفانه این موضوع هنوز به تصویب نرسیده که توسط مطبوعات رسانه‌ای شد و همین امر سبب دامن زدن به حاشیه‌ها شد به همین علت در پایان نهمین جلسه علنی شورا به هنگامی که قرار شد اعضا در این خصوص صحبت کنند از خبرنگاران تقاضا شد که در جلسه حضور نداشته باشند.