حرکت کند ورزش شادگان به دلیل محروم بودن از سرپرست و رئیس

خورنا: شهرستان شادگان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های ناب ورزشی و استعدادی بی‌نظیر در رشته‌های مختلف اما مدت‌هاست از نبود رئیس و یا سرپرست اداره ورزش و جوانان رنج می‌برد.

رسیدگی به امور ورزشی نباید مورد غفلت قرار بگیرد زیرا در راستای ایجاد نشاط و شادابی بین اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان بسیار موثر است.

برای رسیدگی و رفع مشکلات ورزشکاران باید با برگزاری مسابقات ورزش‌های مختلف، این امکان را برای جوانان ورزشکار فراهم کرد تا بتوانند استعدادهای خود را بروز دهند و خود را باور کنند.

از آنجایی که ورزش شهرستان شادگان دارای ظرفیت‌‌های بسیار زیادی برای پرورش ورزشکاران در رشته‌‌های مختلف ورزشی است و همچنین جوانان زیادی برای توسعه ورزش در این شهرستان محروم تلاش می‌کنند و با وجود اینکه ۳۲ هئیت ورزشی در این منطقه موجود است انتظار می‌رود با انتصاب رئیس و یا سرپرست بتوان حوزه اختیارات ورزش این شهرستان را گسترش داد و در زمینه توسعه ورزش منطقه هر چه بیشتر همت کرد.

*نبود رئیس قانونی در اداره ورزش تاثیرات منفی بر ورزش گذاشته است

یکی از ورزشکاران شادگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: هر چند کارکنان اداره ورزش شادگان در حد وسع و اختیارات خود اقداماتی را انجام می‌دهند ولی نبود رئیس قانونی در اداره ورزش شادگان تاثیرات منفی بر ورزش این شهرستان گذاشته است زیرا کارها به صورت روزمرگی و بدون برنامه انجام می‌شود.

خلیل صویلاتی افزود: نبود مدیر و یا رئیس در اداره ورزش شهرستان روند توسعه گسترش امورات عمرانی از جمله پروژه‌های استخر و چمن استادیوم شهدای پتروشیمی، بازسازی و ترمیم استادیوم ورزشی تختی و شهدای پتروشیمی و تعمیر و ترمیم سالن‌های کوثر، حجاب، تختی و شهدای پتروشیمی شهرستان را بسیار کند کرده است.

یکی دیگر از ورزشکاران شادگانی گفت: مدتی است که اداره ورزش و جوانان شادگان بدون مدیر بوده، از وقتی که مدیر قبلی اداره شهرستان شادگان بدون تودیع این اداره را رها کرده است.

امیری اضافه کرد: ورزش شهرستان شادگان نیز رها شده است و شخصی که به لحاظ اداری و قانونی باید در این شهر به امور مربوطه ورزش بپردازد در خود اداره ورزش شهرستان مشغول به کار است.

وی ادامه داد: تمام نامه‌های اداری از طرف اداره ورزش بدون نام سرپرست و رئیس امضا می‌شود و معلوم نیست که در هنگام بروز مشکل چه کسی می‌خواهد پاسخگو باشد.

این شهروند شادگانی تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه اعتباراتی به حساب هیئت‌های ورزشی شادگان واریز نشده است و آن هم به دلیل نبود مدیر در اداره ورزش برای پیگیری و جذب اعتبارات است.

*نبود رئیس اداره ورزش تخصیص اعتبارات را کند کرده است

مربی کیک بوکسینگ شادگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: این رشته ورزشی با سابقه ۱۴ ساله و عدم حمایت و توجه مسئولان شهرستان به ویژه اداره ورزش و جوانان به دلیل عدم تخصیص اعتبار به‌منظور رفع نیازهای اساسی این باشگاه از جمله وسایل کیسه، میت پنجه‌ای شش جفت، میت سامبک بزرگ، دستکش چهر جفت، تشک تایتامی و غیره در مضیقه است.

توفیق مجدم خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ورزشکاران این رشته برای تمرین خود در گرما و شرجی تابستان در یک سالن بدون کولر و آبسرکن را انجام می‌دهند که ما انتظار داریم در این زمینه به این رشته ورزشی برای رفع کمبودها تلاش شود.

یوسفی دیگر ورزشکار رشته کونگ‌فو شهرستان عنوان کرد: مدتی پیش ورزشکاران این رشته ورزشی برای شرکت در مسابقات استانی واقع در دزفول باید به آن مسابقات راه پیدا می‌کردند اما به دلیل نبود رئیس در اداره ورزش و جوانان شادگان برای اخذ یک معرفی نامه برای ورزشکاران از شرکت در مسابقات محروم شدند.

دیگر ورزشکار شادگانی در تصریح کرد: شهرستان شادگان با کمبود امکانات و فضای ورزشی رو به رو بوده، حتی اداره ورزش و جوانان شادگان مدتی بدون مدیر است که این وضعیت چهره ورزشی شهرستان را نامطلوب کرده و باید مسئولان برای برطرف کردن آن چاره‌اندیشی کنند.

جعفر جنامی اضافه کرد: ورزش شادگان نیاز مبرم به مساعدت مسئولان دارد و با توجه به وسعت شهرستان و کمبود امکانات، اعتبارات موجود به حدی نیست که مشکلات ورزشکاران را رفع کند.

*انتصاب رئیس اداره ورزش به زودی

فرماندار شادگان نیز که چند هفته پیش اعلام کرده بود ظرف چند روز آینده رئیس اداره ورزش شهرستان معرفی می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شادگان به زودی معرفی و مشغول به کار خواهد شد.

عبدالزهرا سنواتی بیان کرد: توجه به مقوله ورزش و ورزشکاران به توسعه همه جانبه یک جامعه می‌انجامد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۳ هیئت ورزشی و نبود حامی مالی و پرداخت نکردن هر گونه وجهی به ورزشکاران را از جمله مشکلات فراروی ورزش شادگان برشمرد و تاکید کرد: برای رفع مشکلات ورزشکاران این شهرستان‌ها باید چاره‌ای اساسی اندیشید.

فرماندار شادگان در خصوص نبود رئیس در اداره ورزش و جوانان شادگان تصریح کرد: طی مذاکرات حضوری و تلفنی با مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان خوزستان قرار بر این شد که تا در آینده‌ای نزدیک رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شادگان معرفی و مشغول به کار شود.

*بلاتکلیفی چندین ماهه اداره ورزش و جوانان شادگان

فؤاد کاظمی دبیر هیئت کاراته شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با انتقاد از بلاتکلیفی چندین ماهه اداره ورزش و جوانان شادگان، در داشتن یک مدیر توانمند از مسئولان استان و شهرستان خواست تا هر چه زودتر نسبت به انتصاب یک مدیر توانمند اقدام کنند.