امام جمعه موقت سردشت زیدون: حادثه غدیر خم ولایت علی بن ابی طالب را اثبات کرد

خورنا: امام جمعه موقت سردشت زیدون گفت: حادثه غدیر خم ولایت علی بن ابی طالب را اثبات کرد.

به گزارش خورنا از بهبهان، حجت‌الاسلام مصطفی پورشفیعی امام جمعه موقت سردشت زیدون پیش از ظهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سردشت ضمن اشاره به حادثه بزرگ غدیر خم این واقع را یکی از یزرگترین و منحصرترین وقایع تاریخ دانست و افزود: آنچه از نتیجه این حادثه تاریخی میتوان به دست آورد این است که انسان باید در گفتن حق و حقیقت اسرار بورزد و دوم اینکه هر کسی نمیتواند رهبری جامعه اسلامی را داشته باشد.

وی افزود: کسی میتواند رهبر جامعه باشد که در خصوصیات و رفتار و کردار و منش به معصومین و پیامبر نزدیک باشد و پیامبر در حادثه بزرگ غدیر این پیام را به دنیا صادر کرد.

امام جمعه سردشت زیدون ابراز داشت:یکی از پیام های غدیر این بود که انسان باید در گفتن حق و حقیقت اسرار داشته و آنچه که حق است را بر آن اسرار بورزد چه به آن عمل شود چه به آن عمل نشود.

به گفته وی غدیر خم در جایی صورت گرفت که پیامبر بارها به ولایت علی(ع) اشاره و اسرار داشتند و این موضوع را در اذعان عمومی بیان داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر میدانست که کسی به حرف علی(ع) گوش نمیدهد ولی مکرراً به دنیا شناخت که علی حق است و ولایت علی (ع) بر دنیا شناخته شده است.

امام جمعه سردشت زیدون خاطرنشان کرد: پیامبر در حساس ترین موقعیت ها بزرگترین و دشوار ترین مسئولیت ها را به امام علی(ع) می داد تا به مردم بفهماند که جایگاه علی و گفتار علی و شان و منزلت علی(ع) حق است.

پورشفیعی ضمن اشاره به هفته ورزش و تربیت بدنی عنوان کرد: بحث سلامت و تندرستی در قرآن هم با آن اشاره شده است.

امام جمعه موقت سردشت گفت: در کنار قدرت دینی قدرت جسمی و تندرستی لازم و ضروری است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از نعمت سوری و زینب عباسی قدر بعنوان قهرمانان شنا و دومیدانی در کشور آرزوی سلامتی و تندرستی و موفقیت برای آنان مسئلت نمود و از مسئولین درخواست کرد: ضمن حمایت همه جانبه از قهرمانان و تجلیل از آنان به پشتیبانی از این قشر کمک نمایند.

انتهای خبر/ حسین محمدی فرد