مصوبه وام ۵۰ میلیونی خودرو برای اعضای شورا با روح قانون منافات دارد

خورنا: فرماندار اهواز گفت: شهرداری اهواز نمی‌تواند از محل منابع عمومی و درآمدی خود به افراد و یا گروهی تسهیلات بدهد و قانون چنین حقی برای شهرداری‌ها قائل نشده است.

عبدالعزیز فدعمی اظهار کرد: طبق ماده ۱۴ آیین نامه اجرایی وظایف شوراهای اسلامی شهر، اعضای کمیسیون‌ها باید بین ۳ تا ۵ نفر باشند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب حداکثر ۹ نفر در شورای شهر اهواز با این ماده منافات دارد افزود: هیاتی ۴ نفره در فرمانداری اهواز مصوبات شورای شهر را با قوانین موضوعه تطبیق می‌دهند و در صورت عدم مطابقت مصوبه کان‌لم‌یکن خواهد شد.

فرماندار اهواز به فرآیند تغییر اعضای کمیسیون‌های شورای شهر در جلسه دوشنبه این شورا اشاره کرد و گفت: هر‌گونه تغییر در اعضای کمیسیون‌ها باید طبق انتخاب اعضای شورای شهر صورت گیرد و رییس شورا این اختیار را ندارد که نسبت به تعیین و جابه‌جایی اعضای کمیسیون‌ها راسا اقدام کند.

وی ادامه داد: جزییات فرآیند انتخابات کمیسیون‌ها با تعیین میزان آرای موافق و مخالف و با امضای حاضرین در جلسه طبق قانون باید به فرمانداری اهواز جهت تطابق با آیین نامه‌های اجرایی ارسال گردد.

فدعمی در پاسخ به این سوال مبنی بر قانونی و یا غیرقانونی بودن اختصاص تسهیلات ۵۰ میلیونی خودرو که اخیرا در جلسه غیر علنی شورای شهر اهواز مورد تصویب قرار گرفته است نیز گفت: شهرداری اهواز نمی‌تواند از محل منابع عمومی و درآمدی خود به افراد و یا گروهی تسهیلات بدهد و در قانون چنین حقی برای شهرداری‌ها قائل نشده است.

وی خاطر نشان کرد: این مصوبه با روح قوانین شهرداری و شوراهای شهر تطابق ندارد و شهرداری از محل منابع عمومی و مردمی اداره می‌شود.

فرماندار اهواز در این خصوص افزود: این اعتبارات باید در مواردی که قانون مجوز داده است تخصیص یابد و ارائه تسهیلات از سوی شهرداری اهواز وجاهت قانونی ندارد.

وی در خصوص این احتمال که امکان دارد محل منابع این تسهیلات از طریق صندوق قرض الحسنه شهرداری و یا بانک شهر باشد نیز گفت: در چنین شرایطی بانک شهر و یا هر صندوق دیگری مجاز است طبق قانون و یا شرایط خاص خود اقدام به ارائه تسهیلات کند که این امر نیازی به مصوبه شورا و یا پرداخت انحصاری به افراد خاص ندارد.

فدعمی به تایید حکم شهردار اهواز توسط وزیر کشور اشاره کرد و گفت: مراسم معارفه شهردار اهواز در هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی در خصوص انتصاب استاندار جدید خوزستان اظهار کرد: استاندار جدید خوزستان از تجارب بالایی در عرصه مدیریتی برخودار است و سابقه او نشان داده است که می‌تواند در استان منشاء خدمات شایانی باشد.

فرماندار اهواز عنوان کرد: مقتدایی از مدیران موفق استان و کشور به حساب می‌آید و با توجه به‌شناختی که از استان دارد می‌تواند موجبات توسعه و پیشرفت در استان را فراهم کند.

وی در خصوص تمایل خود برای ادامه کار در دولت جدید به عنوان فرماندار اهواز گفت: ادامه کار اینجانب در کسوت فرمانداری اهواز به نظر استاندار جدید بستگی دارد، برای من خدمت به مردم مهم است و در صورت صلاحدید مسئولان در سنگر فرمانداری اهواز و یا هر مسئولیتی دیگر آماده خدمت به مردم خونگرم استان هستم.