شهردار بندر امام: سند چشم‌انداز بندر امام خمینی تدوین می‌شود

خورنا: شهردار بندر امام گفت: سند چشم‌انداز بندر امام خمینی تدوین می‌شود.

به گزارش خورنا از بندر امام خمینی، علی گلمرداری صبح امروز در آیین افتتاح مرکز آموزش و تحقیقات شهرداری بندر امام خمینی که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار کرد: حرکتی که امروز در شهرداری بندر امام خمینی شکل گرفته با توجه به خلأیی که در این بخش در سازمان شهرداری‌ها و شهرداری‌های کل کشور وجود دارد می‌تواند الگویی برای همه شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری‌های کلان‌شهرها به این موضوع نیز می‌پردازند به شکلی است که متاسفانه نتوانسته در راستای اهداف سازمانی که می‌تواند پایه و اساس آن نگاه علمی و دانش محور و دانایی محور به مباحث شهری باشد، اثربخشی لازم را داشته باشد.

گلمرادی ادامه داد: ما اعتقاد داریم سرمایه‌های فکری هر سازمان می‌تواند سرمنشاء تحولات و موفقیت هر سازمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه دیگر واژه‌های منابع انسانی یا نیروی انسانی زیاد کاربردی نیست و حتی اکتفا به سرمایه‌های فکری نیز نشده است.

شهردار بندر امام خمینی اضافه کرد: بلکه فراتر از آن سرمایه‌های فکری هوشمند هستند که با توجه به تغییرات شتابنده‌ای که در عرصه کسب و کار سازمانی وجود دارد، که البته به این موضوع نیز اکتفا نشده است.

گلمرادی افزود: با توجه به این تغییرات شتابنده، انسان‌هایی می‌توانند کمک حال سازمان خود بوده و مفید فایده واقع شوند که بتوانند سازگار با محیط‌های سازمانی و تغییرات محیطی باشند، به همین لحاظ امروز از انسان‌ها در سازمان‌ها به عنوان سرمایه‌های فکری هوشمند متغیر یاد می‌شود.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی گفت: خوشبختانه در تلاشی که در این دو سال اخیر صورت گرفته و نتایج آن نیز در عمل نشان داده شده، کارکنان شهرداری بندر امام این توان، درایت و ظرفیت را دارند که بپذیرند می‌توانند داناتر، توانمندتر و پرتلاش‌تر، خدمت‌گذار مردم خوب بندر امام خمینی باشند.

شهرداری بندر امام خمینی در ادامه افزود: خوشبختانه نگاه و نگرشی که امروز مردم بندر امام به مجموعه شورا و شهرداری دارند یک نگاه مثبت است و به عنوان یک ظرفیت می‌تواند کمک حال ما باشد که در کنار برنامه‌های جاری و روزمره، رویکرد علمی و جهادی که در دستور کار خود قرار داده‌ایم به واقعیت و حقیقت بپیوندد.

*تدوین سند چشم‌انداز بندر امام

گلمرادی یادآور شد: در این راستا هفته گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای محترم شورا و همچنین اساتید ارزشمند و صاحب‌نظر و توانمند دانشگاه چمران اهواز به منظور تعریف و تدوین سند چشم‌انداز شهر بندر امام خمینی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این سند چشم‌انداز که باید تلاش کنیم هرچه سریع‌تر تدوین شود باید پایه و مبنایی باشد که برنامه‌های عملیاتی و کوتاه مدت را از دل آن استخراج کنیم و بتوانیم در یک تاریخ و در یک زمان مشخص، اهدافی که امروز مد نظر است را برای آینده خوب و درخشان بندر امام خمینی محقق کنیم.

شهردار بندر امام خمینی افزود: همچنین در کنار آن چشم‌انداز، اقداماتی که در حوزه‌های فضای سبز و در بحث عمران و آبادانی شهر هم شکل می‌گیرد، آن را نیز به شکل موردی، مطالعاتی انجام دهیم.

گلمرادی بیان داشت: باید به این نکته ظریف نیز اشاره کنم که راه نجات و راه موفقیت ما در همین بخش است و اگر این بخش بتواند موفق عمل کند می‌توانیم سازمانی سرآمد داشته باشیم و برای تمام شهرداری‌ها الگو و منشاء تغییرات اساسی و ارزشی باشیم.

وی با اشاره به اینکه قصد و نیت مجموعه شورا و شهرداری بندر امام خمینی، خدمت صادقانه به مردم این شهر است، تصریح کرد: زمانی می‌توانیم ادعا داشته باشیم که موفق عمل می‌کنیم که بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری و بهترین کیفیت را داشته باشیم و بتوانیم منابع را به خوبی مدیریت کنیم.

شهردار بندر امام خمینی با تأکید بر اینکه دانایی قدرت است، گفت: باید بپذیریم که امروز دیگر کار یدی یا توانمندی منابع مالی نمی‌تواند کارساز باشد، بلکه اگر توانستیم در زمینه سرمایه‌های فکری، موفق عمل کنیم و اگر توانستیم دانایی سازمان را ارتقاء دهیم، حتما یک سازمان موفق و متعالی خواهیم داشت.

گلمرادی در پایان اظهار کرد: به نگاه و نگرش مثبتی که تک تک اعضای شورای شهر بندر امام خمینی به رویکرد علمی و جهادی دارند که متفاوت با گذشته است بسیار خوشبین هستم و بدون تردید شاهد یک جهش چشمگیر به سوی موفقیت‌ها و تحولات شهر بندر امام خواهیم بود و امیدوارم بتوانیم شهری سرآمد داشته باشیم و برای همه سازمان‌ها و شهرداری‌ها به الگویی مناسب تبدیل شویم.