وزیر کشور: قطع یارانه‌ها را آغاز کرده ایم

خورنا: وزیر کشور با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: بالاتر از آن هدایت یارانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید گیلان از حضور خود در این استان ابراز خرسندی کرد و گفت: امروز برای چندمین بار توفیق حضور در گیلان را پیدا کردم.

وی با اشاره به جابجایی استانداران اظهار کرد: این جابجایی‌ها یک رسم است و امیدواریم تبدیل به خیر و نیکی برای همه باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه، جابجایی‌ها نباید موجب دلخوری شود تصریح کرد: هر دولتی با یک نگاه و گفتمان و رویکرد ویژه بر سر کار می‌آیند و مردم به دولتها رأی می‌دهند و توقع جابجایی‌ها را در مسئولیت‌های کلان و اصلی دارد.

وی با اشاره به اینکه مراجعه و پیگیری مردم به طور مستمر موجب جابجایی‌ها می‌شود افزود: این امر به دلیل ضعف مدیران نیست بلکه برای حرمت گذاشتن به نظر مردم است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: جابجایی استانداران در ۳۱ استان کشور انجام می‌شود و انتخاب استانداران با مشورت انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر هماهنگی بین نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه و استاندار نباشد با مشکل مواجه می‌شویم یادآور شد: اجماع صد در صدی روی افراد اتفاق نمی‌افتد و اجماع نسبی پیگیری می‌شود.

وزیر کشور درباره انتخاب استاندار گیلان گفت: نجفی جزو مدیران شایسته از نظر علمی، تجربه و اخلاقی است که با گفتمان حسن روحانی هماهنگی دارد و فردی معتدل محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در گیلان با کمترین زحمت توانستیم استاندار را تأیید کنیم و امیدواریم با اجماعی که در این استان وجود دارد این انسجام و همدلی تا پایان کار باشد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نجفی مدیون هیچ‌کس برای تصدی استانداری گیلان نیست خاطرنشان کرد: نجفی باید مدیون خداوند باشد و به او پاسخ دهد.

وی انتخاب مدیران را به عهده استاندار دانست و تصریح کرد: بر هیئت دولت در انتخاب مدیران به استانداران کمک می‌کنیم.

رحمانی فضلی توجه به مردم را مورد تأکید مسئولان قرار داد و یادآور شد: انقلاب اسلامی بر پایه مشارکت مردمی انجام شده و مردم حق دارند مطالبه داشته باشند.

وزیر کشور متذکر شد: توجه به مردم نباید تنها در حرف باشد بلکه باید در حوزه‌های مختلف کار به مردم واگذار شود.

وی با تصریح بر اینکه استاندار باید همکارانی را انتخاب کند که از نظر فکری اعتدال داشته باشند خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست، اقتصاد و فکر و اندیشه باید اعتدال موجودیت پیدا کند.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: تغییر مسئولان را به شرط نگاه اعتدال می‌پذیریم ضمن اینکه باید از نظر اجرایی دارای تجربه مفید باشند.

وزیر کشور عدالت در رفتار مدیریتی را بسیار مهم خواند و متذکر شد: اکنون با اندیشه دیرین در دنیا مطرح هستیم و یکی از محورهای اصلی حکومت دینی در دنیا که منطبق با عقل است، عدالت نامیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عدالت در فطرت مردم است اظهار کرد: اگر می‌خواهیم الگوی مناسب به دنیا معرفی کنیم استانداران باید موضوع عدالت را مدنظر داشته باشند.

این مقام مسئول مسئله اصلی در عدالت را قانون نامید و خاطر نشان کرد: قانون‌گرایی مدیران بسیار حائز اهمیت است.

رحمانی‌فضلی کارآمدی و نحوه چگونگی در حوزه‌های مختلف استانداری را مهم خواند و متذکر شد: در حوزه اقتصاد باید اقتصاد را فعال کنیم و مقام معظم رهبری دهه کنونی را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند و بر موضوع تولید و علم تأکید دارند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها یادآور شد: با توجه به اعمال تحریم‌ها ۵۰ درصد پیش‌بینی در بودجه با صادرات نفت انجام می‌شود و به راحتی نمی‌توانیم ارز را انتقال دهیم و همین مسئله موجب کمبود منابع شده و در رشد تولید ناخالص ملی تأثیر گذاشته است.

رحمانی‌فضلی متذکر شد: اگر تحریم را برطرف کنیم میزان صادرات نفت نمی‌تواند بیش از ۳ درصد در اقتصاد کشور نقش ایفا کند بنابراین تجهیز منابع بخش خصوصی و مردم بسیار مهم است.

قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم

عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به اینکه قطع یارانه‌ها را آغاز کرده‌ایم اظهار کرد: بالاتر از آن هدایت یارانه‌ها است.

وی با بیان اینکه سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌کنیم افزود: اگر یارانه را بتوانیم با سود ۳۰ درصد به مردم دهیم می‌توان آن را تبدیل به سرمایه‌گذاری کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کارخانه چوکای تالش ۱۵۰ هزار تن ظرفیت دارد گفت: باید این کارخانه با ظرفیت کامل فعالیت کند.

وی با تأکید بر اینکه در گیلان سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود، افزود: این مبلغ قابل سرمایه‌گذاری است و باید به نحو مطلوبی مصرف شود.

وی صرفه‌جویی در حوزه مصرف را مهم دانست و گفت: ۲۰ درصد صرفه‌جویی می‌تواند در اقتصاد منازل صورت گیرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مصرف باید منابع ایجاد کند خاطرنشان کرد: اکنون زیر یک درصد بهره‌وری داریم و توسعه بهر‌وری از موضوعات مهم است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه با رشد منفی نمی‌توانیم الگوی حکومتی در دنیا ارائه کنیم یادآور شد: وزارت کشور برنامه مدیریت سیاسی را دنبال می‌کند اما سیاسی کاری نمی‌کند.

وی افزود: دفتر سیاسی باید شفاف، مسئولیت‌پذیری و تعمیق بینش سیاسی در جامعه باشد.

وزیر کشور پیگیری تقویت گروه‌های قانونمند را از برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: اگر احزاب رقیب اصلی در انتخابات باشند رفتار آنها مشخص است و حوزه امنیت پایدار جامع باید در حوزه سیاسی و اجتماعی پیگیری شود.

رحمانی فضلی، وجود برخی ناهنجاری‌ها مانند مواد مخدر را از مشکلات حوزه اجتماعی و فرهنگی نامید و تصریح کرد: این امر در شأن جمهوری اسلامی نیست اما با افزایش معتاد و مواد مخدر مواجه هستیم و باید این معضل را با کمک مردم برطرف کنیم.

وی، ناهنجاری، طلاق و عفاف و حجاب را از دیگر موضوعات حوزه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: ناهنجاری‌های طلاق، عفاف و حجاب با دستور بخشنامه برطرف نمی‌شود و قانون حجاب و عفاف ۲۳ دستگاه را مکلف کرده و باید مردم ضامن قانون باشند.

وی با اشاره به اینکه، نگاه مسئولان با محوریت مردم در تمام حوزه‌ها است خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با انتخاب استاندار بومی گیلان را یک سال جلو بیندازیم و تمام مردم و مسئولان این استان باید متحد شوند و مشکلات موجود را برطرف کنند.

وزیر کشور درباره مذاکره اخیر متذکر شد: مذاکره با انجام می‌دهیم اما دل به مذاکره نمی‌بندیم.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی عزت دوباره در دنیا پیدا کرده و در جهان پیشرونده است و این امر به دلیل درایت رهبری و انتخاب مردم است.

به گزارش فارس، محمدعلی نجفی با عنوان استاندار جدید گیلان معرفی و از تلاش‌های کیهان هاشم‌نیا قدردانی شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *