استخدام ۱۴۰ معلم بومی در آموزش و پرورش شادگان

خورنا: رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان از استخدام ۱۴۰نیروی جدید در آموزش و پرورش شادگان در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ خبر داد.

حبیب حاجی‌زاده با تبریک عید قربان به همه فرهنگیان و کارکنان اداره آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به تعداد بالای دانش‌آموزان و کمبود نیرو در آموزش و پرورش شادگان و پس از پیگیری یک‌ساله موفق شدیم مجوز استخدام ۱۴۰ نفر از نیروهای بومی شهرستان را از وزارت آموزش و پروش دریافت کنیم.

وی ادامه داد: پس از درخواست‌های مکرر اداره آموزش و پرورش و با توجه به مصوبات دولت قبلی مبنی بر استخدام نیروهای بومی در آموزش و پرورش شادگان مقرر شد نماینده‌ای از وزارت آموزش و پرورش برای بررسی موضوع از مدارس شهرستان بازدید کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان افزود: این نماینده که به دستور فانی سرپرست کنونی وزارت آموزش و پرورش به شادگان سفر کرده بود پس از ارائه مستندات توسط اداره آموزش و پرورش شادگان، معضل کمبود نیرو در این اداره را تصدیق کرد و گزارش خود را به وزارت اعلام کرد و اکنون پس از پیگیری‌های فراوان شاهد صدور مجوز استخدام ۱۴۰ نفر که همگی نیروی بومی شادگان هستند، شده‌ایم.

حاجی‌زاده میزان تحصیلات این افراد را فوق‌دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس عنوان کرد و گفت: در این بین بیشتر افراد جذب شده دارای مدرک لیسانس هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان افزود: از این تعداد نیرو، ۶۷ نفر زن و مابقی مرد هستند که در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین مدارس استثنایی و کار و دانش به کار گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد پس از طی مصاحبه تخصصی در آموزش و پرورش استان خوزستان، این هفته به اداره آموزش و پرورش معرفی و از ۱۴۰ نفر آن‌ها برای تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ استفاده می‌شود.

گفتنی است، بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح شهرستان شادگان به ترتیب مشغول درس خواندن و تدریس هستند.