حجازی: رفع نیاز تولیدکنندگان خوزستان مهمتر از صادرات است

خورنا: استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان بسیاری از محصولا غذایی خود را به سایر استانها و کشورها صادر می کند در حالی که تولید کنندگان داخلی برای تامین این نوع کالا و محصولات با کمبود مواجه هستند.

سید جعفر حجازی پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان خوزستان اظهار کرد: قیمت عرضه مرغ بر اساس یارانه ارز مرجع در بازار شش هزار و ۷۰۰ تومان است ولی در صورت دخالت واسطه ها این رقم با لاتر می رود.

وی با بیان اینکه سهمیه محصولات مورد نیاز مرغداران استان تامین نمی شود و باید تلاش کنیم سهم آنها را افزایش دهیم، عنوان کرد: مرغداران باید خودشان هم وارد کننده باشند تا در تامین محصولات مورد نیازشان به مشکل بر نخورند.

حجازی تصریح کرد: استان خوزستان تامین کننده ذرت کشور است اما در ابتدا باید به اندازه خرید یک سال ذرت برای تولید کنندگان داخلی در انبارها ذخیره بعد نسب به صادر کردن به سایر استانها و کشورها اقدام کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت تولید، بندر و تعاونی مرز نشینان در استان استفاده کنیم، تصریح کرد: باید نیاز تولید کنندگان را در استان برطرف کنیم و مشکلاتی که در این زمینه پیش آمده برطرف شود تا در بحث عرضه و تقاضا با مشکلی موجه نشویم.

وی تصریح کرد: مردم استان به لحاظ اقتصادی و تهیه اقلام مورد نیازشان با مشکلاتی مواجه هستند به همین دلیل ما نباید بگذاریم تا با حضور واسطه ها در بازار قیمت اجناس افزایش یابد.