تصادف زنجیره‌ای ۸ خودرو در دو سوی جاده آبادان-ماهشهر

خورنا: صبح امروز هشت خودرو در تصادف زنجیره‌ای در جاده آبادان ـ ماهشهر با هم تصادف کرده و پنج مجروح بر جای گذاشتند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: ساعت ۶ و ۳۷ دقیقه امروز در تماسی به فوریت‌های پزشکی تصادف در جاده آبادان ـ بندر ماهشهر اعلام شد که بلافاصله سه کد از اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

شهرام مقام افزود: با تلاش تنها دو کد از نیروهای پزشکی و امداد اعزام شده، به مجروحان رسیدگی و دو آمبولانس دیگر لغو ماموریت شدند.

وی با اشاره به شرح حادثه عنوان کرد: به دلیل مه آلود بودن هوا در این مسیر ارتباطی به مینی بوس در حال حرکت پرایدی از پشت سر و با شتاب برخورد می‌کند و پس از آن تریلری، پراید را مورد اصابت قرار داده و در نهایت خودروی چهارم نیز به آنها برخورد می‌کند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در سمت مخالفت این جاده نیز در همین ساعت خودرویی نگه داشته و در حال تماشای صحنه بوده است که زنجیره‌وار مورد اصابت سه خودروی دیگر قرار می‌گیرد و حادثه‌ای مشابه رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تصادف دوم یک کیلومتر آن طرف‌تر از حادثه اول رخ داده که طی آن ابتدا وانت‌بار به پراید برخورد می‌کند.

*۵ مجروح در حال درمان/ حادثه تلفات جانی نداشت

مقام با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشته است، اذعان داشت: پنج مجروح این دو تصادف با آمبولانس‌های ماهشهر به درمانگاه راه حضرت زینب(س) که مجهز و از لحاظ امکاناتی بسیار کامل است انتقال داده می‌شوند اما به دلیل شدت جراحت سه تن از آنان، مجددا به بیمارستان ماهشهر منتقل می‌شوند.

وی با پرداختن به توصیه‌هایی به رانندگان و مسافران تصریح کرد: با توجه به تغییر آب و هوایی فصل پائیز از رانندگان می‌خواهیم با رعایت حدفاصل با خودروی جلویی خود از بروز چنین حوادثی پیشگیری و موارد ایمنی را نیز رعایت کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: همچنین شهروندان و مسافران در صورت بروز تصادفات، از شلوغ کردن اطراف مجروحان و حادثه دیدگان خودداری کنند تا نیروهای امدادی و فوریت‌های پزشکی راحت و آسان‌تر بتوانند کار امدادرسانی را انجام دهند.