بیکاری بزرگترین مشکل شهر اهواز/ کارون به لجنزار تبدیل شده است

خورنا: یک عضو شورای شهر اهواز گفت: بزرگترین و اساسی ترین مشکلی که شهروندان اهوازی با آن مواجه هستند معضل بیکاری است.

اسکندر زنگنه عصر دوشنبه در نطق پیش از دستور خود در نهمین جلسه شورای شهر اهواز گفت: به رغم اینکه آمار بیکاری در بین شهروندان اهوازی بالا است اما متاسفانه افراد جویای کار از استانهای همجوار نیز به امید یافتن یک شغل مناسب راهی شهر اهواز می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه های اندازه گیری رشد اقتصادی در هر جامعه، گردش پولی آن جامعه است، گفت: متاسفانه بررسی گردش پول در شهر اهواز متولی ندارد.

زنگنه افزود: اگر می خواهیم که اصل عدالت محوری را رعایت کنیم باید در ابتدا شناخت کاملی از حقوق شهروندی داشته باشیم. ما به عنوان متولیان این امر باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و از تمام ظرفیتهای موجود در این راستا استفاده کنیم.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه در یکی از خیابانهای شهر اهواز یک زمین حدود هشت هزار متری که در جهت ساخت یک فضای آموزش تعبیه شده بود تغییر کاربری داده است، گفت: در صورت ساخت این محیط آموزشی و با در نظر گرفتن ارزش افزوده حاصل از این طرح می شد امکانات زیادی برای سایر مناطق شهر اهواز ساخت.

وی با تاکید بر اینکه، از اختلاف بین اعضای شورای شهر مشکلی حل نمی شود و در صورت اتحاد اعضا است که شهر رشد می کند، عنوان کرد: متاسفانه شهر اهواز از لحاظ رونق اقتصادی و بسیاری از موارد دیگر تحت فشار است.

زنگنه با تاکید بر اینکه رودخانه کارون به یک آبراه کوچک تبدیل شده است، گفت: کارون منشا کشاورزی، زیبا سازی و رشد اقتصادی در استان خوزستان است که متاسفانه در حال حاضر سطح دبی آب آن پائین آمده و به لجنزار تبدیل شده است.