معاون فرماندار شادگان: تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در شادگان

خورنا: معاون فرماندار شادگان از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در این شهرستان خبر داد.

نعمت‌الله آلبوغبیش اظهار کرد: قرارگاه پدافند زیستی مصوبه وزیران عضو کمیته پدافند غیرعامل بوده است که در این شهرستان به ریاست فرماندار شادگان شکل اجرایی به خود گرفته است.

وی عنوان کرد: این قرارگاه متشکل از دو کمیته پایش و تعیین وضعیت است که هر کدام وظایفی بر عهده‌شان محول شده است.

معاون فرماندار شادگان با اشاره به اعضای تعیین وضعیت تصریح کرد: محیط زیست، اداره آب و فاضلاب و سپاه از جمله اعضای این کمیته هستند و در راستای اهداف کلی قرارگاه که ایجاد آمادگی برای مقابله با خطرات محیط زیستی است فرمانداری را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به شرح وظایف دو کمیته پایش و تعیین وضعیت تصریح کرد: اقدامات اولیه در کمیته پایش بر این اساس بوده که گزارش‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی مربوطه داده می‌شود و در دومین کمیته نیز عوامل اجرایی کار وارد عمل می‌شوند و اقدامات لازم را محقق خواهند کرد.

آلبوغبیش در ادامه خاطرنشان کرد: این فرآیند در مجموع برای حفظ محیط زیست شکل گرفته است و البته در صورت همکاری همه بخش‌ها و اجرایی کردن وظایف بر گردن نهاده شده‌شان بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های عضو در شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی تمهیدات لازم، اندیشیده شده تا در موقع بارش‌ها آبگرفتگی مردم را دچار مشکل نکند.

معاون فرماندار شادگان اضافه کرد: در این زمینه تصمیمات لازم گرفته و وظایف مصوبه به دستگاه‌های اجرایی شهرستان سپرده شده تا با استقرار سیل بند و یا لایروبی انهار دیگر شاهد طغیان رودخانه و انهار به هنگام بارندگی‌ها نباشیم و زندگی مردم با بارش‌های کوتاه به خطر نیفتد.

وی در پایان بیان کرد: اداره آب فاضلاب شهرستان، شهرداری، جهاد کشاورزی و اداره راه و شهرسازی در این جلسه بیشترین سهم اجرایی را به خود اختصاص دادند.