۵ شهر خوزستان صاحب اداره میراث فرهنگی می‌شوند

خورنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: پنج شهر خوزستان که تاکنون اداره میراث فرهنگی نداشته‌اند صاحب اداره می‌شوند.

افشین حیدری اظهار کرد: بسیاری از شهرهای خوزستان از اداره میراث فرهنگی محروم هستند و به این دلیل می‌کوشیم تا برای نظارت بر حفاظت آثار و داشته‌های میراثی شهرهای خوزستان در این شهرها نمایندگی میراث فرهنگی را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی نمایندگی اداره میراث فرهنگی در شهرها بسیار دشوار است، افزود: می‌کوشیم تا نظر مساعد مرکز را برای احداث این نمایندگی‌ها جلب کنیم و در این باره از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به شهرهایی که در آینده نزدیک صاحب نمایندگی میراث فرهنگی می‌شوند، گفت: شهرستان‌های اندیکا، رامشیر، امیدیه، هفتکل و ماهشهر در آینده نزدیک صاحب نمایندگی میراث فرهنگی می‌شوند.

حیدری با اشاره به اینکه کلان شهر اهواز نیز اداره میراث فرهنگی ندارد، افزود: به منظور کاهش مراجعات به اداره کل میراث فرهنگی و رفع مشکلات در حوزه حفاظت آثار تاریخی در شهرستان اهواز اداره میراث فرهنگی تاسیس خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی شهر اهواز باعث می‌شود تا رسیدگی به مشکلات خانه‌های تاریخی و حفاظت از بناهای با هویت شهری بهتر انجام شود و در این بخش مطمئنا گام‌های موثری برداشته خواهد شد.

وی گفت: نمایندگی‌های میراث فرهنگی در شهرستان‌ها و اداره میراث فرهنگی شهرستان اهواز تا پایان سال‌جاری راه‌اندازی می‌شوند.