جوجه‌ریزی ۱.۴ میلیون قطعه‌ای در ۳ شهرستان خوزستان

خورنا: رئیس شبکه دامپزشکی اهواز از جوجه‌ریزی یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه‌ای در حوزه شهرستان‌های باوی، حمیدیه و اهواز خبر داد.

رضا اسدی اظهار کرد: در فصل جدید، جوجه‌ریزی در شهرستان‌های حمیدیه، باوی و اهواز در ۹۰ مرغداری فعال جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی افزود: برای جوجه‌ریزی از استان‌های تهران، کرمانشاه و مازندران جوجه تهیه شده و سایر استان‌ها نیز در تامین جوجه برای خوزستان نقش داشته‌اند ولی نقش این سه استان بیشتر بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اهواز خاطرنشان کرد: به طور متوسط در هر مرغداری فعال در این سه شهرستان ۱۴ هزار قطعه جوجه ریخته شده است.

وی افزود: همه جوجه‌های ریخته شده در شهرستان‌های سه‌گانه در موعد مقرر در مقابل بیماری‌های نیوکاسل، برونشیت، آنفولانزا و گامبو واکسینه می‌شوند.

وی عنوان کرد: در موعد پرورش مرغ تلاش می‌کنیم تا نظارت جدی بر مرغداری‌های شهرستان انجام شود تا روند پرورش به صورت سالم صورت پذیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات تامین گوشت در سال‌جاری اهتمام ویژه‌ای به جوجه‌ریزی شده و در این زمینه تلاش زیادی به کار گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: مرغداری‌های شهر اهواز از تاثیرگذارترین مرغداری‌های خوزستان در تامین گوشت مرغ استان خوزستان به شمار می‌آیند.