اجرای ۹ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی فنی وحرفه‌ای در خوزستان

خورنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۹ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۱۸۲ نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان به اجرا درآمد.

رحمن قلاوند اظهار کرد: در ۵۳ مرکز ثابت دولتی با ۲۷۲ کارگاه آموزشی ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۵۰ نفر ساعت از جوانان استان در حرفه مختلف مهارتی به صورت رایگان آموزش مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: آموزش‌های ارائه شده بخش دولتی شامل مراکز ثابت دولتی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاه و مراکز ASD، صنعت ساختمان و سایر تفاهمنامه‌های منعقده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان آموزش‌های ارائه شده در بخش صنایع را ۵۲۸ هزار و ۴۱۶ نفر ساعت در بخش جوار، بین‌کارگاهی، صنوف و خرید خدمات صنایع اعلام کرد.

وی به عملکرد آموزشگاه آزاد استان اشاره کرد و ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری ۷ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۳۲ نفرساعت آموزش در قالب ۵۱۹۸ دوره آموزشی اجرا شد که ۵ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۶۱۸ نفر ساعت آموزشی برای کارآموزان زن و یک میلیون و ۹۵۱ هزار و ۱۱۴ نفر ساعت آموزش برای کارآموزان مرد اجرا شده است.

قلاوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با ۵۳ مرکز ثابت ۲۷۲ کارگاه آموزشی هشت پادگان، هشت ندامتگاه، ۱۳ تیم سیار، ۲۶ پایگاه روستایی، ۲۱ مرکز آموزشی جوار و بین‌کارگاهی و ضمن کار در بخش دولتی و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فعال که از این تعداد ۴۵۸ آموزشگاه آزاد ویژه خواهران و ۱۱۷ آموزشگاه ویژه برادران است و ۱۲۵ آموزشگاه آزاد نیز به صورت دو منظوره با بیش از ۴۶۷ حرفه آموزشی بستر لازم برای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه‌های اشتغال را فراهم کرده است.