خوزستان ۲۰ سال از سایر استان‌های همجوار و هم‌تراز عقب‌تر است

خورنا: نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس گفت: خوزستان ۲۰ سال از سایر استان‌های هم جوار و هم تراز عقب‌تر است.

سیدشکرالله موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تنهایی نمی‌توانند عامل توسعه خوزستان باشند.

وی با طرح این سوال که علت عقب ماندگی خوزستان نسبت به استان‌های هم تراز خود چیست گفت: استان خوزستان ۲۰ سال از سایر استان‌های هم جوار و هم تراز عقب‌تر است که این مساله عوامل پیدا و پنهان بسیاری دارد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس، از جنگ و سوء مدیریت‌ها به عنوان دو علت مهم عدم توسعه استان یاد کرد و گفت: علتی دیگری که می‌توان در پاسخ به این سوال مهم و اساسی بیان کرد عدم هم افزایی نخبگان، مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستانی است.

وی در این اضافه کرد: متاسفانه مدیران و مسئولان خوزستانی باهم صادق نیستند، قول و عمل ما مسئولان یکی نیست و منافع شخصی، باندی و قومی خود را بر مصالح و منافع مردم و استان ترجیح می‌دهیم که این مساله یک آفت برای توسعه خوزستان به شمار می‌رود.

عدم هم افزایی مدیران، آفت خوزستان است

موسوی عدم هم افزایی و هم پوشالی مدیران مرکزنشین با مدیران مستقر در خوزستان نیز را باید یکی از عوامل پسرفت خوزستان نامید و عنوان کرد: چرا باید شش و یا به عبارتی هفت نفر از وزرای دولت یازدهم از یک استان خاص باشند.

وی در ادامه به راهکارهای برون رفت استان از وضعیت موجود اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد اتحاد و همبستگی در خوزستان می‌تواند این استان را به پیش ببرد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و برجستگان و عناصر شاخص خوزستانی در پایتخت اضلاع مثلث توسعه خوزستان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر این دسته از افراد شاخص استان خوزستان ۳ ماهی یکبار جلساتی با دستور کار مشخص برای توسعه و حل مشکلات استان خوزستان بردارند بسیاری از مشکلات استان مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که این اتحاد و همدلی و انسجام میان نخبگان و متنفذین خوزستانی شکل نگیرد وضعیت استان رو به بهبودی نخواهد رفت تصریح کرد: قریب ۲۵۰ نفر از مدیران و نخبگان خوزستانی در استان وجود دارند که می‌توانند منشا خدمات فراوانی در جهت توسعه استان بردارند.

استاندار جدید خوزستان مدیر بومی توانمندی است

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی به جلسه روز یکشنبه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با استاندار جدید خوزستان اشاره کرد و گفت: لزوم بازنگری در سند ۵ساله توسعه خوزستان و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکل بیکاری در استان خوزستان از اهم موضوعات مطروحه با مقتدایی بود.

وی از استاندار جدید خوزستان به عنوان یکی از مدیران باتجربه بومی استان یاد کرد و گفت: سابقه دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و یک دوره دوساله استانداری خوزستان و شاخت از صنعت نفت و پتروشیمی استان از مقتدایی یک مدیر لایق و کارآمد ساخته است.

موسوی از حمایت قاطع این مجمع نمایندگان خوزستان از استاندار جدید خوزستان خبر داد و گفت: خوشبختانه استاندار جدید خوزستان بر مسائل ورزش و جوانان اشراف کاملی دارند و می‌توانند در این زمینه منشا خدمات خوبی برای جوانان شود.

افزایش اعتبار حمیدیه به ۱۲ میلیارد تومان

وی به تبدیل روستای غیزانیه به بخش خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی سیستم فاضلاب اهواز و کارون اعتباری معادل ۹۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت اختصاص داده شد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی به تبدیل شدن روستای الهایی، جنگیه و قلعه چنعان به شهر اشاره کرد و گفت: الحاق عین دو به شهر نیز از جمله اقداماتی بوده است که می‌تواند به توسعه این منطقه کمک آید.

وی به افزایش اعتبار حمیدیه از ۲ میلیارد تومان به ۱۲ میلیارد تومان با تبدیل شدن به شهر اشاره و اذعان کرد: اعتبارات تملک دارای شهر کارون نیز از ۵ میلیارد تومان سال گذشته به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

موسوی خاطر نشان کرد: با اختصاص فایناس قطارشهری با اعتباری معادل ۵۰ میلیارد تومان روند این پروژه شتاب خواهد گرفت و امیدواریم ایستگاه قطار شهری فرودگاه تا دروازه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی در خصوص پروژه‌های درمانی استان نیز گفت: قرار است ساختمان جدید بیمارستان‌های رازی، ابوذر، امیرکبیر، گلستان و طالقانی اهواز جایگزین محل بیمارستان‌های فعلی شوند، این درحالی است که بیمارستان امیرکبیر طی یک و سال و نیم گذشته ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به لایروبی رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: با لایروبی رودخانه کارون و عدم ورود فاضلاب به این رودخانه شاهد بهره‌مندی بیشتر مردم خواهیم بود. وی در خصوص وضعیت جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: بعد از حادثه اتوبوس جاده اهواز –اصفهان و آتش گرفتن تعدادی از مسافران به وزیر راه و شهرسازی تذکر جدی دادم.

موسوی به جاده اهواز – هفتکل – چهارمحال وبختیاری اشاره کرد و گفت: در طی سه سال ۴ هزار مجروح و ۴۰۰ نفر کشته بر اثر تصادف در این محور اتفاق افتاده است.

وی بر پیگیری راه آهن اهواز – بهبهان – فارس و اهواز – ایذه و اصفهان اشاره کرد و گفت: با نمایندگان استان‌های همجوار در خصوص تصویب احداث راه آهن رایزنی لازم انجام نشده است.