اختصاص ۹۷ تیم دامپزشکی در عید قربان / مردم از ذبح دام در خانه خودداری کنند

خورنا: مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: ۹۷ تیم ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان در سطح استان در نظر گرفته شده است.

مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: اکیپ‌های در نظر گرفته شده از ساعت هفت صبح تا ۱۳ آماده ارائه خدمات از جمله معاینه دام‌های زنده عرضه شده و معاینه رایگان لاشه دام‌ها در مکان‌های در نظر گرفته شده به شهروندان خوزستانی هستند.

وی با اشاره به ذبح دام در برخی منازل و مراکز غیر مجاز، از شهروندان خواست به منظور فراهم بودن امکانات بهداشتی و سهولت در نظارت بر کشتار، دام‌های خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ و دیگر مکان‌های در نظر گرفته شده انتقال دهند.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک افزایش می‌دهد.

وی افزود: از تمام شهروندان خوزستانی می‌خواهیم تا کشتار دام‌های قربانی خود را با نظارت دامپزشکی انجام دهند.

کنارکوهی در پایان به شهروندان توصیه کرد از خرید دام‌های لاغر و بیمار خود‌داری کرده و در راستای اطمینان از سلامت دام، از اکیپ‌های ویژه دامپزشکی مستقر در جایگاه‌های مورد نظر که با نصب پلاکارد، برای عرضه دام در روز عید سعید قربان پیش بینی شده است، راهنمایی‌های لازم را بخواهند و دام‌های قربانی مورد نیاز خود را تهیه کنند.