انتشار بو از کارخانه الکل و خمیرمایه رازی امکان ندارد

خورنا: مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: وزش باد از سمت کارخانه خمیرمایه و الکل رازی به ندرت به سمت اهواز بوده و با این شرایط انتشار و انتقال بو به شهر منتفی است.

نسیم صادقی اظهار کرد: سال گذشته تولید شکر در خوزستان حدود ۳۸۰ هزار تن بود و پیش‌بینی می‌شود امسال این تولید به ۴۸۰ هزار تن برسد.

وی در این خصوص اضافه کرد: این افزایش تولید، ظرفیت مطلوبی برای خوزستان است که امیدواریم در سال‌های آینده به ۷۰۰ هزار تن برسد و همچون سال‌های گذشته بزرگ‌ترین تولیدکننده شکر در کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه، خوزستان ۶۰ درصد شکر کشور را تولید می‌کند تصریح کرد: روش برداشت نیشکر در شرکت توسعه نیشکر مکانیزه و عمدتا سبز است.

وی با بیان اینکه در تولید الکل و خمیرمایه با ظرفیت کامل کار می‌کنیم عنوان کرد: خمیر مایه ماده‌ای است که مشکلات استفاده از جوش شیرین را در نان از بین می‌برد اما در کشور ما هنوز به خوبی جا نیفتاده است.

صادقی ادامه داد: درصدد هستیم با احداث یک مجتمع نانوایی، استفاده از این خمیرمایه تولیدی، فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه شرکت خمیرمایه و الکل رازی در سال ۷۷ جواز تاسیس را از سازمان صنایع خوزستان اخذ کرد گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن خمیرمایه خشک فوری احداث شده که بیشترین ظرفیت نصب شده خمیرمایه در ایران محسوب می‌شود و صادرات این محصول به خارج از کشور از جمله افغانستان و سوریه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص انتشار بوی نامطبوع در اهواز که به شرکت خمیر مایه و الکل رازی نسبت داده شده است اذعان کرد: این شرکت تا شهر اهواز حدود ۲۵ کیلومتر فاصله دارد و جهت بادهای غالب در این منطقه نیز از غرب به شرق و یا از جنوب غرب به جنوب شرق است و با توجه به اینکه وزش باد در این منطقه به ندرت به سمت شهر اهواز بوده شرایط انتشار و انتقال بو به سمت شهر اهواز اصولاً منتفی است.

وی افزود: همچنین در کنار این کارخانه نیز بویی استشمام نمی‌شود و ما آمادگی کامل برای همکاری با کار‌شناسان محیط زیست را داریم.