برگزاری کارگاه آموزش «بهداشت روان در دوره کودکی» در ماهشهر

خورنا: مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر از برپایی کارگاه آموزش «بهداشت روان در دوره کودکی» همزمان با هفته ملی کودک خبر داد.

مرضیه دقایقی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش شهرداری، نیروی انتظامی و اداره بهداشت شهرستان ماهشهر همزمان با هفته ملی کودک کارگاه آموزش کارگاه آموزش «بهداشت روان در دوره کودکی، تغذیه، ارگونومی و سوانح در کودکان» را برگزار کرد.

وی افزود: به مناسبت هفته ملی کودک و با هدف افزایش اطلاعات والدین نسبت به جنبه‌های مختلف کودکان، چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۲ با حضور ۶۵ نفر از والدین اعضا کارگاه آموزشی «بهداشت روان در دوره کودکی، تغذیه ـ ارگونومی و سوانح در کودکان» در سالن کتابخانه کانون مرکز ماهشهر برپا شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با همکاری هسته‌ مشاوره آموزش و پرورش، کارشناسان تغذیه، سوانح و خانواده مرکز بهداشت و درمان با کانون پرورش فکری به مدت دو ساعت در این مرکز برگزار شد تصریح کرد: در این کارگاه والدین با شیوه‌های صحیح تغذیه کودکان و همچنین راه‌های جلوگیری از ایجاد سوانح برای کودکان آشنا شدند.

دقایقی با بیان این که در این کارگاه آموزشی متخصصان به سؤال‌های مختلف والدین پاسخ دادند عنوان کرد: در پایان این کارگاه نیز مربیان و مسئول کانون ماهشهر به معرفی فعالیت‌های کانون پرداختند و بروشورهایی نیز توسط کانون، مرکز بهداشت و درمان شهرداری و نیروی انتظامی بین مدعوین توزیع شد.

دقایقی در ادامه اشاره‌ای به دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در شهرستان ماهشهر کرد و توضیح داد: جشن‌های هفته‌ ملی کودک با شعار زنده باد کودکی، زنده با زندگی روز ۱۵ مهر ماه ۹۲ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

وی افزود:در این روز کانون بندر ماهشهر طی دو نوبت میزبان ۸۵ نفر از کودکان مهد قرآن گل نرگس و کلاس اولی‌های دبستان کوثر بود.

دقایقی با بیان این که در این روز جشن قاصدک‌های رنگی برای بچه‌ها اجرا شد توضیح داد: پخش آهنگ‌های کودکانه و خوش آمد گویی عروسک به بچه‌ها، شعرخوانی و شعارهای زنده باد کودکی، زنده باد زندگی، قصه‌گویی با ابزار، اجرای یک مسابقه هیجان انگیز با آهنگ شاد، اجرای تئاتر کاغذی گل دوستی، ایستگاه بازی دومینو و گریم و عکس یادگاری، پخش فیلم و ایستگاه کاردستی (ساخت عروسک) از برنامه‌های این روز بود.

این مسئول فرهنگی از حضور فرماندار شهرستان ماهشهر در دومین روز هفته‌ ملی کودک که مصادف با روز جهانی کودک بود خبر داد و خاطرنشان کرد: در این روز نیز اعضا ضمن خوش آمدگویی و اهدا دسته‌گل به فرماندار در بدو ورود، سرود (ما بچه‌های ایران) را به زیبایی اجرا کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه نشست صمیمی فرماندار با اعضا کانون برگزار شد و مسئول کانون ماهشهر ضمن خیر مقدم و تبریک هفته ملی کودک، و تاکید بر حقوق کودکان گزارشی از فعالیت‌های مرکز را برای کودکان و نوجوانان ارائه کردند.

دقایقی، خوانش منشور حقوق کودک توسط دو نفر از اعضا و ارائه درخواست‌های اعضا و مربیان از مسئولان شهر (در خصوص توسعه و رسیدگی به فضاهای سبز، مراکز تفریحی، مجتمع‌های فرهنگی هنری و مراکز کانون و …)، امضای توافقنامه‌ انجمن حامیان حقوق کودک توسط اعضا و فرماندار ماهشهر و بازدید از ایستگاه قصه‌گویی، بازی و مسابقه نمایش فیلم، تئاتر کاغذی، غرفه فروش محصولات فرهنگی کانون، غرفه آثار هنری و ادبی اعضا و… را از دیگر برنامه این روز عنوان کرد.

این مسئول فرهنگی یادآور شد: در سومین روز از هفته ملی کودک، کانون پرورش فکری بندرماهشهر ایستگاه پلیس را با همکاری معاونت ناجا در کانون برگزار کرد.

دقایقی با بیان اینکه طاهری (رئیس راهنمایی و رانندگی ماهشهر) ضمن تبریک این هفته و هفته نیروی انتظامی به کمک پوسترهای آموزشی نکات مهمی را در خصوص رعایت قانون و نکات ایمنی برای کودکان و والدینشان توضیح دادند بیان کرد: در پایان برپایی این ایستگاه بروشور و سی‌دی‌هایی از طرف نیروی انتظامی به مدعوین داده شد.

وی همچنین اجرای فعالیت‌های مختلف (قصه‌گویی، مسابقه، تئاتر کاغذی، گریم، کاردستی، معرفی کتاب، بخش فروش و…) توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در ایستگاه پلیس دیگر برنامه‌های این ایستگاه عنوان کرد.

برنامه‌های هفته‌ ملی کودک همچنان در شهرستان بندر ماهشهر ادامه خواهد داشت و کودکان می‌توانند تا ۲۱ مهرماه در این جشن‌ها شرکت کنند.