تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی برای تغییر مذهب در خوزستان

خورنا: معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: مرزبان باید سخنگوی مرزنشینان باشد و فرماندهی مرزبانی خوزستان باید در جهت حل مشکلات موجود در مرزها مشارکت مرزنشینان را تقویت کند.

سردار علی‌رضا شیخ‌رباط در همایش بزرگ مرزنشینان خوزستان که امروز، چهارشنبه (۱۷ شهریور) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی دارای اقوام متعددی است. چهار گوشه مرزهای ایران اسلامی را که بنگرید، تنوع قومی را می‌بینید و این تنوع در مرزهای کشور بیشتر است.

وی ادامه داد: بعید می‌دانم که کشوری در دنیا با این تنوع قومی وجود داشته باشد. آیا این تنوع قومی تهدید است یا فرصت؟ به طور نمونه در دنیا کشوری با دو قومیت وجود دارد که در آتش جنگ درونی سوخت. از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، بسیار تلاش شد که کیفیت جمعیت قومی ما را تبدیل به یک تهدید علیه انقلاب تبدیل کنند و در مقاطعی تا قبل از شروع جنگ تحمیلی وضعیت بسیار بحرانی بود.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان افزود: در غرب، شرق و حتی در جنوب کشور گروه‌هایی با ارایه شعارهای دروغین تلاش کردند مردم مناطق مرزی ما را با خود همراه کنند و انقلاب اسلامی را از درون دچار مشکل کنند.

شیخ‌رباط اظهار داشت: با قابلیتی که انقلاب اسلامی داشت و به خصوص به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بر همه این مشکلات فائق آمد و البته مردم و اقوام ما در نهایت متوجه دروغ بودن شعارها شدند و با نظام جمهوری اسلامی ایران همراه شدند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: “عشایر ذخایر انقلابند”. در خوزستان عشایر مرزی ما نه تنها افتخار ما بلکه افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند. عشایر عرب خوزستان در بسیاری جریانات از جمله جنگ تحمیلی، شهید دادند و در جریان کشف حجاب مقابله کردند و اسناد این وقایع موجود است. جمعیت عشایر عرب ما هیچگاه مقابل نظام جمهوری اسلامی نایستادند و نخواهند ایستاد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: اکنون که دشمن متوجه شد از این راه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، در حال حاضر مسیر و نقشه را تغییر داده است. اینها پس از مدت‌ها متوجه شدند که با همین قوامی که مردم ما در تشیع دارند، هیچگاه نخواهند توانست فاصله‌ای بین عشایر عرب ما و نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند لذا مسیر را تغییر داده و بر تغییر مذهب متمرکز شد.

شیخ‌رباط افزود: آمریکایی‌ها برای این‌که مناقشه را از دنیای استکبار به درون اسلام منتقل کنند، در افغانستان جریان طالبان و القاعده را به وجود آوردند. جریان القاعده دو کار را برای آمریکایی‌ها انجام داد، یکی این‌که چهره‌ای بسیار زشت و کریه از اسلام را به نمایش گذاشت و یکی این‌که مناقشه را به درون اسلام کشاندند. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تا چه اندازه به تشیع و وحدت جهان اسلام تاکید کردند؟

وی ادامه داد: متاسفانه جریان تکفیری و جریان القاعده، نزاع را به درون جهان اسلام منتقل کرد و بسیار بد است که جهاد اینها جهاد علیه شیعه است و شعار آنها این است که اگر بخواهید به بهشت بروید شیعه بکشید. با افتخار سر می‌برند و بچه سه ساله را به پنجره می‌بندند و پدر و مادرش را جلوی چشمانش با شعار الله‌اکبر سر می‌برند و به این هم می‌گویند: راه بهشت رفتن. امروز دوباره مقابل لشکر امیرالمؤمنین(ع)، لشکر معاویه قد کشیده است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: هم‌اکنون ۳۶ شبکه ماهواره‌ای و مجازی در حال فعالیت است و به شدت بر افکار عمومی به خصوص جوانان ما کار می‌کند تا مذهب آنها را تغییر دهد. امروز این جریان فعال است و در خوزستان نیز در حال تلاش است.

شیخ‌رباط افزود: بخشی از کار از طریق سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و بخشی دیگر از آن از طریق عوامل خودفروخته‌ای که با مرزهای خارج از استان دارند؛ لذا مواظب باشید و جلوی نفوذ این جریان را بگیرید و با روحانیت پیوند جدی‌تری داشته باشید تا جهان شیعه دچار صدمه نشود.