کتابخانه عمومی شهید بشکار در شهر شاوور به بهره‌برداری رسید

خورنا: کتابخانه عمومی شهید بشکار در شهر شاوور شهرستان شوش با حضور نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی دیگر از از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه عمومی شهید بشکار در شهر شاوور شهرستان شوش با حضور آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه شهرستان شوش، فرماندار، مسئولان شهرستان، اصحاب رسانه و عموم مردم به بهره برداری رسید.

*کتابخانه در تمدن و فرهنگ اسلامی از قداست خاصی برخوردار است

امام جمعه شوش دانیال در این مراسم با استناد به روایتی از حضرت علی (ع) که فرمودند: «کتاب‌ها گل‌سرای دانشوران است» و نیز روایت دیگری از حضرت امام صادق (ع)که فرمودند: «در نگهداری کتاب‌هایتان بکوشید که در آینده نزدیک به آنها نیاز خواهید شد» نهاد کتابخانه‌های عمومی را مصداق بارز و تجلی عمل به این دو دو روایت از امامان معصوم در سطح جامعه دانست.

حجت‌الاسلام سید محمد امام افزود: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان یک نیروی فکری ـ فرهنگی و معتقد و ملتزم به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در مدت زمان تصدی مسئولیت کتابخانه‌ها تحولات زیادی در زمینه گسترش کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی داشته و من از سوی خود و مردم شهرستان شوش از زحمات وی و همکارانش تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این کتابخانه به نام شهید امطیر بشکار نامگذاری شده است اضافه کرد: کتابخانه در تمدن و فرهنگ اسلامی از قداست خاصی برخوردار است و باید جایگاه و شأن آن حفظ و از امکانات آن بهترین و بیشترین استفاده را کرد.

امام جمعه شوش دانیال خاطرنشان کرد: من از همه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان شاوور تقاضا دارم با عضویت در کتابخانه و استفاده از منابع آن در ارتقای سطح علمی و تقوایی خود بکوشند.

*توسعه فرهنگی بدون کتاب و کتابخوانی محقق نمی‌شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) که فرمودند: «کمال آدمی و همه کمال او در این است که در دین بصیرت و آگاهی پیدا کند، بر سختی‌ها و ناملایمات زندگی صبر و استقامت ورزد و در امر معیشت و گذران زندگی حد معین و اندازه داشته باشد.» تأکید کرد این سه خصلت کمالی بر اساس فرمایش آقا امام باقر (ع) فقط از راه مطالعه و فهم و درک صحیح و اصولی حاصل می‌شود.

آیت‌الله محسن حیدری رمز و راز جهانگیر شدن اسلام در عصر بعثت و پس از آن را بر محور کتاب و کتابخوانی تحلیل کرد و گفت: در حال حاضر نیز شکوفایی در ابعاد علمی جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف به برکت آموزه‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر بلندای علم و معرفت قرار داده است.

وی با تقدیر از لفته منصوری به عنوان یک مدیر تحول‌گرا، با کفایت و آگاه به مسئولیت‌های خود، رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی و اهمیت یافتن کتابخوانی در استان را در زمان تصدی وی ستود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: توسعه فرهنگی بدون کتاب و کتابخوانی محقق نمی‌شود و این داعیه اسلامی، انقلابی و ایرانی در طول تاریخ بوده است.

وی تأکید کرد: من در زمان جنگ افتخار آشنایی با شهید امطیر بشکار و یارانش چون شهید سرخی را داشتم، ایشان مأموریت داشت به قلب دشمن بعثی نفوذ کند و اطلاعاتی از آرایش دشمن را در اختیار ما بگذارد، من این اطلاعات را جمع‌بندی کرده و در اختیار تیمسار سرلشکر ظهیر‌نژاد می‌گذاشتم. با وجود اینکه ظهیرنژاد مدافع جنگ کلاسیک بود؛ یک بار به من گفت اطلاعاتی که بسیجیان محلی شما در اختیار ارتش می‌گذارند آن قدر ذی‌قیمت هستند که بدون آنها ارتش باید ده‌ها شهید بدهد تا بر دشمن پیروز شود و امروز این نامگذاری هوشمندانه از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی را ارج می‌نهیم.