مشکلات ورزش هندیجان در شورای عالی ورزش این شهرستان بررسی شد

خورنا: جلسه شورای ورزش شهرستان هندیجان به ریاست حضور بهروز فرج الهی فرماندار، امید احمدزاده ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان، بهنام خضعلی بخشدار مرکزی، منجزی بخشدار زهره شهر، بهروز شعبانی رییس شورای شهر، روسای ادارات شهرستان، اعضای شورای ورزش شهرستان، نمایندگان هیئت های ورزشی، خانم شکاری امور ورزش بانوان و خانم حیاتی رییس ورزشهای همگانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خورنا از هندیجان، در این نشست نمایندگان و هیات های ورزشی حاضر در جلسه شورای ورزش شهرستان موضوعات و مشکلات پیش روی خود را بیان نمودند.

دراین جلسه فرج الهی فرماندار محترم شهرستان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و تآکید بر ادامه اینگونه جلسات در سطح شهرستان اولین جلسه شورای ورزش در هندیجان را به فال نیک گرفت و ضمن تبریک موفقیت های اخیر کشتی گیر شهرستان آقای بهرام بحرکانی، به ظرفیت های ویژه ورزش اشاره نمود و گفت: ایجاد روحیه همکاری در کارهای گروهی و نقش ورزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از مهمترین اثرات مثبت ورزش است.

وی اضافه کرد: افتخارات کسب شده از سوی ورزشکاران هندیجانی حاصل پشتکار و زحمات خود ورزشکاران و هیئت های ورزشی است.

فرج الهی با اشاره به کم کاری های نهادهای اثرگذار در امر ورزش هندیجان تصریح کرد: باید کلیه ادارات شهرستان به منظور حمایت از ورزشکاران هماهنگ شوند و هرگونه مساعدت مالی و کمک به ورزشکاران را با حسن نیت و در حد بضاعت خویش انجام دهند.

فرماندار هندیجان هم چنین به اهمیت ورزش مدارس و نقش آموزش و پرورش در تربیت جسمی و روحی دانش آموزان اشاره نمود و گفت: شهرستان ما این پتانسیل را در خود دارد تا با تقویت ورزش پایه و برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی دررده های مختلف و ترویج فرهنگ ورزش عمومی جایگاه محکم تری نسبت به گذشته داشته باشد.

فرج الهی در ادامه از کمک مالی به اداره ورزش وجوانان و هیات های فعال شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: کمک های مالی هرچند ناچیز را برای هئیت های ورزشی شهرستان در نظر گرفته ایم که مستقیما” به حساب خود این هیئت ها واریز خواهد شد.

احمدزاده رئیس اداره ورزش و جوانان هندیجان در این جلسه به بیان وظایف شورای ورزش و اهمیت آن در ارتقای ورزش شهرستان پرداخت و زیرساخت های فعلی ورزش را نامتناسب با میزان تقاضای مردم ورزش دوست هندیجان دانست و بیان کرد: باید با بسیج کردن ظرفیت های نهادهای حاضر در شورای ورزش هندیجان شرایط مناسبی برای فعالیت ورزشکاران فراهم آورد.

پس از آن حسین محسنی دبیر هیأت فوتبال ضمن تشکر از فرماندار بابت تلاش هایش جهت رفع مشکلات جامعه ورزشکاران از عدم حضور و حمایت برخی مسئولان محلی اداری شهرستان در میادین ورزشی انتقاد کرد و تنها راه تعالی ورزش در شهر محروم هندیجان را همدلی و حمایت های عملی همه این عزیزان از فعالین ورزش دانست .

وی خاطرنشان کرد باید قبول کنیم که راه را اشتباه رفته ایم و برای اعتلای ورزش هندیجان باید هر چه سریعتر حاشیه ها کاسته و زمینه های رشد فراهم شود چرا که جداره ی ورزش هندیجان به شکل پوسته ی تخم مرغی درآمده که دیگر مجالی برای آزمون خطا نیست.

پس از آن بهنام خضعلی بخشدار مرکزی به فعالیت های انجام شده در این بخش اشاره کرد و گفت: استعدادهای ناب و خوبی با پتانسیل های بالا در روستاها وجوددارد.

وی از توزیع امکانات و وسایل ورزشی در بین نوجوانان و جوانان روستاییان خبر داد و اظهارداشت: در راستای ایجاد نشاط و شادابی در روستاها و فراهم کردن شرایط ورزشی بزودی توپ و البسه ورزشی به روستاییان اهداء خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد درسال گذشته همایش پیاده روی روستای امامزاده عبدالله برگزار شد که امسال نیز همایش پیاده روی در روستای دیگری انجام خواهد شد.

بعد از آن شعبانی، رییس شورای شهر هندیجان نیز به محرومیت های ورزشکاران شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند جایگاه ورزش و ورزشکاران در سال های اخیر بهتر شده است و مسئولین حمایت بیشتری از این قشر دارند، اما هنوز ورزشکاران به جایگاه واقعی خود نرسیده اند.

شعبانی مشکلات مالی را معضل اساسی ورزش شهرستان دانست و گفت: امیدواریم که شورای جدید بتواند با اتخاذ تصمیم های مناسب به توسعه ورزش کمک کند.

در پایان فرماندار محترم شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی رؤسای هیئت های ورزشی، پیشکسوتان و مربیان زحمتکش، از همه اهالی ورزش که در راستای پیشرفت ورزش شهر هندیجان تلاش می کنند تشکر کرد.

همچنین مصوب شد مبلغ ۴۰ میلیون تومان از طریق شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی جهت مساعدت به ورزش شهرستان، مبلغ ۱۰ میلیون تومان تجهیزات ورزش برای روستاهای تابعه، پرداخت ۳ میلیون تومان از طریق سندیکای لنجداران جهت پرداخت هرینه مطالبات مینی بوس اداره ورزش پرداخت شود.

مقرر شد هیات های ورزشی در اسرع وقت نسبت به تقویم ورزشی در ۶ ماهه دوم سال اقدام نمایند. پیگیری فرماندار درخصوص تعیین و تکلیف ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان، برگزاری همایش پیاده روی در شهرستان با همکاری تعاونی ها، برگزاری ورزش صبحگاهی هرهفته روزهای یکشنبه با حضور تمام ادارات شهرستان، برگزاری مسابقات داخلی فوتبال به هر نحو در تمام رده های سنی، احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی توسط یکی از خیرین منطقه، برگزاری المپیاد ورزشی با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان و دعوت از مدیرکل ورزش و جوانان استان یا معاون ایشان در جلسه بعدی شورای ورزش، از دیگر مصوبات این شورا بود.

همچنین از آقای بهرام بحرکانی قهرمان کشتی هندیجان، محمد چاروسائی سرمربی تیم کشتی هندیجان و سید امین موسوی رییس هیات کشتی و حسین محسنی دبیر هیات فوتبال با اهدائ هدیه و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.