استخدام کتابدار در کتابخانه های روستایی رامشیر

خورنا: در صورت  تأمین مکان کتابخانه از سوی بخشداری ها و شوراهای نسبت به استخدام کتابدار و تأمین کتب مورد نیاز اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خورنا از رامشیر، حمید سیلاوی فرماندار رامشیر در جسله کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان رامشیر اظهار داشت :  اگر امروز در امر کتاب و رواج کتابخوانی در جامعه هزینه کنیم ممکن است در کوتاه مدت اثرات محسوس آن نمایان نشود اما در بلند مدت شاهد رشد و تعالی فرهنگ خواهیم بود.

در شهرستان رامشیر به ازاء هر ۱۰۰ نفر ۱.۷۶ متر مربع سرانه زیربنا و این در حالی است که این میزان در کشور ۱.۶۲ متر مربع می باشد.

لفته منصوری سرانه کتاب به ازای هر صد نفر را ۵۴ جلد کتاب و ۲۳ نفر عضو دانست

وی در این جلسه که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد فعالیت نهاد کتابخانه ها را غیردولتی و کاملا فرهنگی دانست و افزود : به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستا هایی که از نظر مکانی در وضعیت نسبتاً مطلوبی برخودار باشند نسبت به در آن اقدام خواهیم کرد.

منصوری در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه در سال گذشته بیش از ۸۷ درصد مصوبات جلسه کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید در شهرستان رامشیر اجرایی شده است از برقراری دو ایستگاه کتابخوانی در شهرستان رامشیر در آینده ای نزدیک خبر داد.

شهرستان رامشیر دارای ۳ کتابخانه عمومی  با ۳۶۰۰۰ جلد کتاب و ۳۴۰۰ نفر عضو می  باشد.

انتهای خبر/ رضا اکبری