“فصل بازگیری” خوزستان از راه رسیده است

خورنا: هرساله با آغاز مهاجرت پرندگان شکاری به خوزستان، گروهی از متخلفان جهت صید این پرندگان به صورت غیرقانونی اقدام می‌کنند و این فصل به عنوان “فصل بازگیری” معروف است. در این فصل برخورد شدیدتری با متخلفان شکار در سطح استان خوزستان انجام می‌شود.

حسن آقا شیرمحمدی، رییس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز، در این زمینه گفت: همزمان با فصل بازگیری، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر موفق به تخریب ۱۰ باب کوخه، کشف و ضبط ۱۳ رشته تور و یک بهله سنقر، ۱۳ قطعه کبوتر و ۵ بهله دلیجه از متخلفان شکار و صید شدند.

وی افزود: در این مدت ۲۰ عدد تله زنده‌گیری پرنده هوبره نیز ضبط و کشف و متخلفان برای پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند. همچنین، علی رزاقی، رییس اداره حفاظت محیط زیست امیدیه، در خصوص عملکرد این اداره در فصل بازگیری اظهار کرد: در نیمه اول فصل بازگیری، ماموران یگان حفاظت محیط زیست امیدیه با همراهی نیروهای کمکی حفاظت محیط زیست استان، ضمن گشت و کنترل حوزه استحفاظی، موفق به تخریب ۲ باب کوخه و تعداد ۳۷ تله هوبره شدند.
وی افزود: ۲ رشته تور زنده‌گیری نیز کشف و ضبط و ۲ بهله پرنده دلیجه، ۲ قطعه کبوتر و ۲ قطعه گنجشک کشف و رهاسازی شد.
رزاقی گفت: در این مدت، ۳ شکارچی متخلف دستگیر شدند که از آنها ۲ قبضه اسلحه شکاری، ۵۳ عدد فشنگ، لاشه ۲ قطعه پرنده حمایت شده دراج، ۳ قطعه تیهو، یک قطعه مرغابی و یک قطعه کبوتر کشف و ضبط شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.