رودخانه بهمنشیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب رسوب دارد

خورنا: معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: رودخانه بهمنشیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب رسوب دارد.

فتح اله داوری دهکردی افزود: برای لایروبی این رودخانه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در خصوص وضعیت تعطیلی طرح لایروبی رودخانه بهمنشیر آبادان اظهار داشت: کار لایروبی ۳۰۰ هکتار از رودخانه بهمنشیر حدفاصل پل کشتکار تا شرکت نفت طی سالهای ۹۰ و ۹۱ انجام شد که با مشکلات عدیده ای نیز مواجه بود.

داوری دهکردی با اشاره به پایدار نبودن ساحل رودخانه بهمنشیر تصریح کرد: مقرر شد تا برای استحکام و سازی ساحل سازی رودخانه بهمنشیر کمکهای مالی از سوی نفت انجام شود.

معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان یادآور شد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای پایدار سازی هر متر مکعب از ساحل بهمنشیر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: پنج کیلومتر از ساحل رودخانه بهمنشیر حد فاصل پل کشتکار تا شرکت نفت نیاز به ساحل سازی همراه با پایدار سازی دارد که بر این اساس ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

داوری دهکردی افزود: در زمان حاضر دستگاه لایروب شناور موجود برای انجام تعمیرات نیاز به انتقال به کارگاه خرمشهر دارد.

به گفته وی استاندار خوزستان نیز با توجه به اهمیت و ضرورت رفع مشکل لایروبی این رودخانه دستور پیگیری دریافت اعتبار از محل اعتبارات سازمان همیاریهای شهرداریها جهت ساحل سازی یک کیلومتر از رودخانه بهمنشیر را صادر کرد.