اجرای سومین مرحله طرح آمار مسکن روستایی در هندیجان

خورنا: فرماندار هندیجان از اجرای سومین مرحله طرح آمار مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.

بهروز فرج‌الهی اظهار کرد: آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی به منظور شناخت وضعیت واحدهای مسکونی در روستاهاست که در مهرماه سال جاری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری مرکز آمار ایران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به آمارگیری واحدهای مسکونی در این شهرستان عنوان کرد: مرحله قبلی این آمارگیری در سال‌های ۸۲ و ۸۷ در ۹ روستای هندیجان مورد ارزیابی قرار گرفته بود، که در بخش مرکزی شامل پنج روستا و در بخش چم‌خلف عیسی چهار روستا بوده است.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: در بخش مرکزی روستاهای امامزاده عبدالله، ذلقی، چم‌تنگ، کره‌پا، جبرآباد و در بخش چم‌خلف عیسی روستاهای فیروزآباد، دری‌هک، طلاگه سفلی، شیری آمارگیری مربوطه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دو مرحله از این آمارگیری صورت گرفته است اضافه کرد: مرحله سوم از تاریخ بیستم مهرماه امسال تا ۲۰ آبان ماه به مدت یک‌ماه با همکاری مرکز آمار ایران به صورت نمونه‌گیری در شهرستان به اجرا درخواهد آمد.

فرج‌الهی با اشاره به اهداف اجرای طرح آمار مسکن روستایی گفت: این طرح به منظور شناخت وضعیت کمی و کیفی و ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی روستاها اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه کسب آمار دقیق از وضعیت مسکن روستایی به صورت تخصصی، به میزان موفقیت برنامه و سیاست اعمال شده و نقاط ضعف و قوت این طرح کمک می‌کند خاطرنشان کرد: به همین منظور از روستائیان می‌خواهیم که با ماموران آمار مسکن تعامل و همکاری داشته باشند، تا بتوان آمار ویژگی‌های مسکن روستایی به خوبی در شهرستان به اجرا درآورد.