آقای وزیر! این روش برخورد با تیمی که قهرمان جهان شده است، نیست

خورنا: دارنده مدال برنز کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: چرا وزیر ورزش برای استقبال از والیبال به فرودگاه رفت، اما برای کشتی که قهرمان جهان شده بود، نیامد.

مسعود اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با انتقاد از تبعیض موجود بین رشته‌های ورزشی گفت: صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان به استقبال والیبال که قهرمان آسیا شده بود رفت، اما چرا برای کشتی که در جهان قهرمان شد، نیامد. کشتی ورزش اول کشور است و آبروی ایران را در المپیک لندن حفظ کرد.

وی ادامه داد: قهرمانی در آسیا برای ما عادت شده است، اما نمی‌دانم چرا این موفقیت‌ها به چشم نمی‌آید. تیم ایران در بدترین شرایط بعد از حدود نیم قرن قهرمان جهان شد، اما علت این همه تبعیض بین رشته‌های دیگر و کشتی را نمی‌دانیم. عمر ورزش قهرمانی کوتاه است؛ امسال هم که به علت نزدیکی مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی و برای آمادگی در آن رقابت‌ها نمی‌توانیم در لیگ شرکت کنیم و درآمدی داشته باشیم.

دارنده مدال برنز جهان افزود: در اردوها حتی آب‌معدنی نداشتیم، اما صالحی‌امیری گفت به مسابقات جهانی بروید و بعد جبران می‌کنیم. صد رحمت به دکتر عباسی؛ چرا توجهی به کشتی نمی‌کنند. تمام سران کشور پیام تبریک دادند؛ رهبر معظم انقلاب هم موفقیت کشتی را تبریک گفتند، اما صالحی امیری با وجود گذشت سه هفته به وعده‌هایش عمل نکرد. در بازی‌های آسیایی مشخص می‌شود عیار ورزش ایران چقدر است.

اسماعیل‌پور با اشاره به مشکلات مالی عدیده در کشتی گفت:‌ در مجارستان اجازه ندادند یک دقیقه بیشتر بعد از پایان مسابقات در هتل بمانیم چون پولی نداشتیم. این همه افتخارآفرینی صورت گرفت، اما مثل اینکه هیچکس خبر ندارد. چرا این افتخارات به گوش رئیس‌جمهور نباید برسد؟ اگر روزی من صاحب فرزند شوم با این شرایط اجازه نمی‌دهم وارد کشتی شود.

وی تصریح کرد: به خاطر قهرمانی در آسیا آنطور به والیبال توجه کردند؛ نمی‌گویم چرا به استقبال والیبال رفت، اما چرا برای استقبال از کشتی که قهرمان جهان شده بود نیامد. فرض می‌کنیم که گرفتار بود، اما با وجود گذشت حدود سه هفته از مسابقات هیچ تماسی حتی برای تشکر نداشته است و سراغی از ما نگرفت. آقای وزیر شما قبل از مسابقات جهانی آن همه وعده دادید، اما چرا اینطور با ورزش اول کشور برخورد می‌کنید؛ این روش برخورد با تیمی که قهرمان جهان شده است، نیست.