۱۱ کتابخانه عمومی در خوزستان افتتاح می‌شود

خورنا: معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان از افتتاح ۱۱ کتابخانه عمومی در آینده نزدیک خبر داد.

سیدکریم حسینی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خوزستان که صبح امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: دین اسلام تنها دینی است که معجزه آن کتاب بوده و اولین دستوری که به پیامبر نازل شد کلمه بخوان بود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب است افزود: امروز در استان خوزستان جریان فرهنگی خوبی به راه افتاده است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان به تاسیس ۱۹۲ کتابخانه عمومی در استان اشاره کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک ۱۱ کتابخانه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر آمارهای خوبی در حوزه کتاب و کتابخانه داشته‌ایم و در عمده شاخص‌ها رتبه اول تا سوم کشور را کسب کرده‌ایم که این موضوع نشان از توجه مسئولان به حوزه کتاب دارد.

حسینی فضای کتابخانه‌های استان را ۲ هزار مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: در خوزستان به ازای هر ۲۴ هزار نفر یک کتابخانه عمومی وجود دارد همچنین به ازای هر ۱۰۰ نفر دو مترمربع فضای کتابخانه‌ای موجود است.

این مسئول با بیان اینکه شش ماهه دوم سال فصل شکوفایی کارهای فرهنگی است و گفت: در حال حاضر ۷۹ هزار عضو کتابخانه در امر کتابخوانی وجود دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان در پایان گفت: استان خوزستان فعالیت خود را در بخش کتاب و کتابخوانی آغاز کرده و با شتاب بیشتری رو به ادامه است.