نشست هم‌اندیشی فرماندار با خبرنگاران در ماهشهر برگزار شد

خورنا: در نشست مشترک خبرنگاران و سرپرست فرمانداری ماهشهر، مشکلات خبرنگاران و خبررسانی مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست هم اندیشی با خبرنگاران، سرپرست فرمانداری ماهشهر گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولین هستند که این مسأله یکی از عوامل موثر در پیشرفت امور می‌تواند باشد.

سید جعفر طباطبایی ضمن خیر مقدم به خبرنگاران فعال در شهرستان ماهشهر افزود: خبررسانی یکی از اصول دموکراسی بوده و جایگاه والایی دارد، باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی افزود: نقد منصفانه که همیشه مورد نظر مقام معظم رهبری هم بوده، به پیشرفت جامعه کمک می‌کند، ما به خبرنگاران شجاع و مدبر نیاز داریم.

طباطبایی افزود: برای دفاع از حقوق خبرنگاران، باید انجمن صنفی این قشر در چهارچوب قانون راه‌اندازی شود، خبرنگار باید بتواند بدون واهمه نقد منصفانهٔ خود را از منِ فرماندار شروع کند.

وی در خصوص ویژگی‌های یک خبرنگار خوب گفت: خبرنگار نباید وابسته و وام دار کسی باشد، خبرنگاری می‌تواند موفق باشد که مستقل بوده و آشنا به تمامی امور و تحولات روز باشد. خبر باید پاک و سالم تهیه شده و نباید باعث تشویش اذهان مردم شود.

سرپرست فرمانداری ماهشهر در پاسخ به انتقاد نماینده ایلنا به استفاده برخی ادارات شهرستان بخصوص شهرداری‌ها از ظرفیت خبرنگاران خارج از شهرستان به‌منظور درج آگهی‌ها و تبلیغات گفت: در اولین جلسهٔ شورای اداری، به تمامی مسئولین تأکید کرده‌ایم که حق دادن آگهی یا سفارش کار مطبوعاتی به خبرنگاران غیربومی را ندارند و پیگیر این مسئله به صورت جدی هستیم.

یابری محمد یکی از خبرنگاران فعال منطقه و مدیرمسئول پایگاه خبری خوزان، در انتقاد از عملکرد مسئولین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بزرگداشت روز خبرنگار گفت: در این روز در حالیکه تعداد زیادی از خبرنگاران از تهران دعوت شده بودند و تدارک خوبی هم برای استقبال از آنان دیده شده بود، ولی با خبرنگاران منطقه برخورد نامناسبی شد، این در حالی است که سال‌هاست ما در گرمای طاقت فرسای جنوب به انعکاس اخبار مشغولیم، آنوقت آقایان روی خوش خود را به دیگران نشان می‌دهند.

چاروسائی، مدیرمسئول پایگاه خبری خورنا نیز در خصوص فضای امنیتی و بسته حاکم بر رسانه ها در شهرستان ماهشهر اظهار داشت: مسئولان شهرستان ماهشهر باید آستانه صبر خود را بالا ببرند و در برابر انتقادات و گزارشات رسانه ها انعطاف پذیر باشند و نباید برای هر موضوعی که باب میل آنها نیست خبرنگار را تهدید کنند یا پای خبرنگار را به دادگاه و مراجع قضایی باز کنند.

ذلفقار شریعت سرپرست خبرگزاری ایلنا حوزه جنوب خوزستان هم در خصوص روز خبرنگار اضافه کرد: در حالیکه در ۶ ماهه نخست امسال با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعامل داشتم، به این مراسم دعوت نشدم، این در حالی بود که خبرنگاران غیربومی با هزینهٔ گزاف هواپیما و هتل و اقامت و دریافت هدایایی در جایی که متعلق به امثال من است، دعوت شده و این روز را جشن گرفتند.

در این نشست، تعدادی دیگر از خبرنگاران حاضر به بیان دیدگاه‌های خود و مطرح نمودن پاره‌ای مشکلات موجود اشاره کردند که طباطبایی در پاسخ گفت: هدف من حمایت از خبرنگاران است و هر جا با مشکلی برخورد کردید، بلافاصله تماس بگیرید، تا پیگیری نماییم.