آغاز مهاجرت پرندگان به تالابهای خوزستان

خورنا: کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مهاجرت پرندگان مهاجر سرزمینهای سردسیر به تالابهای استان خوزستان آغاز شده و تا حدود ۲۵ روز دیگر به اوج خود می رسد.

اردشیر امینی اظهار کرد: در حال حاضر مهاجرت گونه های مختلف پرندگان کنار آبزی به مناطق استان به خصوص تالاب های شادگان، هورالعظیم، میانگران ایذه و بامدژ در حال انجام است و تا اواخر اسفندماه نیز در این مناطق حضور دارند.

وی ادامه داد: این پرندگان که انواع مرغابی ها، گونه های کنارآبزی مانند سلیم ها، آبچیلیک ها، پاشُلک ها، حواسیل ها و پرندگان شکاری هستند، عمدتا از مناطق شمالی روسیه، مناطق شمالی ایران، دریاچه آرال، شمال کشورهای آذربایجان و ارمنستان به خوزستان مهاجرت می کنند.

کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: علاوه بر پرندگان کنارآبزی، برخی گونه های خشکزی از جمله هوبره نیز در این فصل به دشت های استان خوزستان مهاجرت می کند.

امینی اظهار کرد: شمارش پرندگان مهاجر به استان خوزستان هر ساله در ژانویه شروع می شود. سال گذشته بر اساس شمارشی که انجام شد، ۸۴ نوع و در حدود ۱۵۰ هزار پرنده به استان خوزستان مهاجرت کرده بودند.