دریافت ۴ هزار نمونه از محموله‌های صادراتی و وارداتی در بندر امام

خورنا: رئیس اداره استاندارد بخش بندر امام گفت: در شش ماه نخست امسال ۴ هزار و ۵۷ نمونه از محموله‌های صادراتی و وارداتی در بندر امام دریافت شده است.

امیدرضا ماندگار اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک بندر امام(ره) را داشته باشند نظارت می‌کند.

وی افزود: تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر و در غیر اینصورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

رئیس اداره استاندارد بخش بندر امام ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک هزار و ۱۲۹ فقره اظهارنامه وارداتی و ۲۲۰ فقره اظهارنامه صادراتی به این اداره ارجاع شده است.

وی اضافه‌ کرد: از کالاهای وارداتی و صادراتی تعداد ۴ هزار و ۵۷ نمونه که شامل ۳ هزار و ۲۳۷ نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و ۸۲۰ نمونه برای تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بوده توسط کارشناسان این اداره و با همکاری شرکت‌های بازرسی نمونه‌برداری شده و برای انجام آزمون به آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده ارسال شده‌اند.

ماندگار خاطرنشان‌ کرد: همچنین در این مدت ۴۵۰ تن ذرت دامی وارد شده از کشور برزیل به ارزش یک میلیارد و ۷۴۶ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۰۰ ریال به دلیل مغایرت با استاندارد ملی مربوطه مردود و از ورود آن به داخل کشور جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: در عرصه‌ کیفیت بایستی از واحدهایی که با کیفیت‌ها و استانداردهای ملی فعالیت می‌کنند حمایت کنیم و با نظارت در جهت ارتقای سطح کیفی محصولات آن‌ها، مسبب حمایت و صیانت از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و همچنین حضور رقابتی آن‌ها در بازار جهانی باشیم.