جابه‌جایی ۱۵ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای خوزستان

خورنا: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از جابه‌جایی ۱۵ میلیون تن کالا در نیمه نخست سال جاری از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای این استان خبر داد.

سید محمدحسین مرعشی اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۵ میلیون تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از مبدأ استان خوزستان جابه‌جا شد که برای جابه‌جایی این میزان بار بیش از ۸۶۰ هزار سفر کامیون صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های فعال در بخش حمل و نقل عمومی بین شهری کالای استان ۲۸۱ شرکت است که از این تعداد دو شرکت حمل و نقل کالا در ۶ ماهه نخست سال جاری تأسیس شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان در ادامه با بیان اینکه ۲۳ پایانه مسافربری فعال در استان اقدام به جابه جایی مسافران می‌کنند، عنوان کرد: سالانه ۵۶ هزار بار ترافیکی سنگین و فوق سنگین از مبادی استان جابه جا می‌شود که شامل ۲۰ درصد بارهای ترافیکی است.

وی ادامه داد: حدود ۱۸ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و حدود ۸ هزار راننده در بخش حمل و نقل مسافر در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استان خوزستان با برخورداری از پایانه بار بندر امام خمینی و پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه از قطب‌های ویژه حمل و نقل عمومی کالا در کشور محسوب می‌شود.