زنگ خطر بهداشتی در روستاهای زیدون

خورنا: سرپرست مرکز بهداشت زیدون بهبهان گفت: وضعیت آب شرب در روستاهای زیدون حاد شده است که این امر یک زنگ خطر بهداشتی محسوب و نارضایتی مردم را در پی دارد.

عبدالله شکوهی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: وضعیت بهداشتی آب در روستاهای منطقه جنوبی زیدون مناسب و به هیچ‌وجه در شان روستائیان نیست.

وی افزود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های به‌عمل آمده آب یکی از روستاها از استان بوشهر تامین می‌شود و اداره آبفار روستایی زیدون نمی‌تواند بر این امر نظارتی داشته و کلر آب آشامیدنی این روستا به‌طور مداوم صفر گزارش می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت زیدون بهبهان ادامه داد: این امر یک زنگ خطر بهداشتی محسوب و نارضایتی مردم را در پی دارد.

شکوهی‌راد تصریح‌ کرد: شکستگی مکرر لوله‌های آب در روستاهای قلعه کعبی، لنگیرات، و تل‌چگاه علیا و محمود‌آباد موجب شده است که احشام و حیوانات محلی باعث آلودگی آب شوند که این امر بسیار خطرناک است.

وی اضافه‌ کرد: زیدون با دارا بودن ۴۵ روستا به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شده است که وضعیت کلر آب تعدادی از روستاها صفر گزارش شده است.

سرپرست مرکز بهداشت زیدون بهبهان خاطرنشان‌ کرد: با توجه به معضل روستاها در مورد دفع نامناسب زباله حاصل از دامداری‎ها ساماندهی زباله و فضولات حیوانی در سطح روستاها، ساماندهی آب‌های جاری و فاضلاب‌های سرگردان بعضی از روستاها و نظافت و پاکیزگی روستاها از مهمترین دغدغه‌های بهداشت روستایی است.

شکوهی‌راد خاطرنشان‌ کرد: ارائه آب شرب سالم به مردم روستایی باید در دستور کار قرار گیرد و تلاش مضاعف برای رفع کمبودها و لزوم خدمت به مردم با تامین رفاه و آسایش مردم مورد تاکید است.