برای درمان کبد چرب چه کنیم؟

: دکتر امیرهوشنگ محمد علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تجمع چربی در بافت سلول‌های کبد که به دلیل رژیم غذایی پرچرب و پرکالری ایجاد می‌شود باعث بروز کبد چرب می‌شود. این عارضه هر روزه و در تمام جوامع بیشتر گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر رژیم غذایی نادرست عوامل دیگری نیز می‌تواند باعث بروز چربی کبد شود اما هیچ یک از آنان به اندازه چاقی و افزایش وزن تاثیرگذار نیستند.
این متخصص تغذیه با اشاره به دیابت و نقشی که چربی کبد دارد، اظهار کرد: این بیماری حتی نوع ساده تر آن افزایش قند خون و نیز گروهی از بیماری‌های متابولیک می‌تواند باعث ایجاد چربی در بافت کبد شود.
وی در ادامه خستگی را یکی از علائم عمده کبد چرب عنوان کرد و افزود: افرادی که دچار این عارضه می‌شوند قادر به انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره خود به دلیل احساس خستگی مفرط نیستند.
وی در رابطه با سایر علائم این بیماری افزود: چربی کبد می‌تواند باعث بروز فشار خون، دیابت و افزایش قوس شکم نیز شود و بیماران نیز باید به رژیم غذایی خود توجه بیشتری نشان دهند.
علیزاده با بیان اینکه رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش چربی کبد داشته باشد، افزود: تعدیل رژیم غذایی و کاهش چربی آن در کنار گنجاندن ورزش و فعالیت بدنی در برنامه روزانه و به طور کلی تغییر سبک زندگی می‌تواند به درمان چربی کبد و پیشگیری از بروز آن کمک کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *