آکادمی زمستانه نجوم به کمک سازمان فضایی ایران در ماهشهر برگزار میشود

خورنا: بنی سعید گفت: آکادمی زمستانه نجوم در اسفند ماه سال جاری توسط بخش خاورمیانه مجمع جهانی ثبت اختفاهای نجومی در مجتمع رصد خانه جام جم ماهشهر با مشارکت موسسه علمی پژوهشی حامی و سازمان فضایی ایران برگزار میشود.

سید معین بنی سعید در گتفگو با خورنا بیان داشت: رصد خانه ی آموزشی-تحقیقاتی جام جم در ماهشهر به همت بخش خصوصی در حال تکمیل است. این رصدخانه در طبقه ی انتهایی مجتمع سیتی سنتر جام جم ماهشهر قرار دارد و تجهیز فنی آن توسط موسسه علمی پژوهشی حامی صورت گرفته است.

دبیر موسسه حامی در این خصوص اظهار داشت : مجموعه ی رصد خانه ی جام جم دارای گنبد رباتیک با قطر سه متر و تلسکوپ حرفه ای ۸ اینچ با اپتیک مناسب است.تجهیزات جانبی تلسکوپ از جمله موتور ردیاب خودکار ،سیستم go to، چشمی ها،فیلترها، و تلسکوپ های جانبی دیگر ؛ سالن مجهز آموزشی و  محوطه ی نمایشگاهی موزه تاریخ علم نجوم از دیگر ویژگی های این رصدخانه است.

سید معین بنی سعید در ادامه افزود:  مدت هاست جای خالی مراکز علمی که به امر ترویج علم و دانش شهروندی بپردازند در شهرستان های استان خوزستان حس می شود و جادارد به عنوان عضوی کوچک که در عرصه ی ترویج علم در این شهر فعالیت می کند از وسعت نظر مدیریت محترم این مجتمع جناب دکتر قشلاقی و همت مهندس ثابت قدم مدیر پروژه مجتمع جام جم تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی در ادامه از برنامه ای مدون و جامع پس از افتتاح نهایی مجتمع رصد خانه خبر داد و گفت: این مجتمع علاوه بر عموم مردم پذیرای دانشجویان و دانش آموزان ماهشهر،بندرامام ،شهرک بعثت و همه ی شهرهای مجاور خواهد بود و به معرفی علمی آسمان و شگفتی هایش به شهروندان خواهد پرداخت و در حوزه ی آموزش زمینه ی کشف استعدادهای نوین را در حوزه نجوم به عنوان یکی از علوم پایه فراهم خواهد نمود.و در این مسیر با سایر موسسات تحقیقاتی مروج علم نجوم در کشور همکاری خواهد داشت.

دبیر موسسه حامی در پایان از برگزاری آکادمی زمستانه نجوم در اسفند ماه سال جاری توسط بخش خاورمیانه مجمع جهانی ثبت اختفاهای نجومی در مجتمع رصد خانه جام جم ماهشهر با مشارکت موسسه علمی پژوهشی حامی و سازمان فضایی ایران  خبر داد و اضافه کرد:” شهروندان ماهشهری برای اطلاع از آخرین وضعیت رصد خانه و نیز برای کسب اطلاع از زمان بندی بازدید از رصدخانه می توانند به پورتال موسسه حامی به آدرس Hamiri.ir مراجعه کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ابتسام باتشکراززحمات بی دریغ شما.امیدوارم که امکانات لازم جهت حضور واستفاده شهروندان بندرامام مهیاباشه
  • ناشناس چیزی به اسم رصدخانه وجود نداره.
  • ناشناس سپاس‌