معاون رئیس جمهور در گفتگو با CNN: از همه آمریکایی ها برای سفر به ایران دعوت می کنم

خورنا: محمد علی نجفی معاون رئیس جمهور در گفتگویی با سی ان ان گفت که او معتقد است دیپلماسی پینگ پونگ ریچارد نیسکون می  تواند تاثیری مشابه بر روی ایران و امریکا امروز گذارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران گفت: من به طوری جدی معتقد به دیپلماسی فرهنگی هستم و معتقدم که چیزی که می تواند روابط ایران و امریکا را پس از سالها بهبود ببخشد دیپلماسی فرهنگی است.

وی در ادامه تمام آمریکایی را دعوت به سفر به ایران کرد و به گردشگری به عنوان ابزار برتر در جهت تعامل اثرگذارد و طولانی مدت بین دو کشور دانست.

وی گفت: گفتگوهای مردم با مردم و روابط مردم با مردم است که حتی مقامات سیاسی را تشویق به توسعه روابط دیپملاتیک و سیاسی به مظنور حل مسائل بین دو کشور می کند.

معاون رئیس جمهور ایران افزود: رسانه های اجتماعی ابزار بزرگی هستند که برای ابراز عقیده و آشکارسازی واقعیت و حقیقت به کار می رود.

وی اضافه کرد: در طول دولت گذشته رسانه های اجتماعی و حضور ایرانیان در این رسانه ها غیرقانونی نگریسته می شد. اما فکر می کنم که دولت جدید به دنبال تغییر آن محدودیت ها باشد و انشانه ها آن تنافاضات رفع خواهد شد.

وی گفت که هم اکنون توپ در زمین امریکا است تا به پالس های مثبت ایران پاسخی مشابه دهد.