محتمل ترین گزینه تصدی استانداری خوزستان کیست؟

خورنا: شنیده های خبرنگار خوزنیوز حکایت از آن دارد پس از انصراف مقتدایی از استانداری خوزستان، وزارت کشور یکی از استانداران سابق و غیر بومی خوزستان را به عنوان گزینه نهایی خود انتخاب کرده است که به زودی معرفی وی صورت می گیرد

محمدحسین مقیمی (زادهٔ ۱۳۲۹ در شهرستان خمین) سیاست‌مداری فن‌سالار است که مهمترین پست او ۴ ماه سرپرستی شهرداری تهران در سال ۱۳۸۲ بوده‌است.  وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری می‌باشد. او در سال ۱۳۵۸ شهردار خمین و در سال ۱۳۶۸ قائم مقام معاون اجرایی رئیس‌جمهور هاشمی رفسنجانی بوده است.

مقیمی،  عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی خمین،  عضویت در  هیأت امنای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین ، مدیر عاملی و رئیس هیأت مدیره شرکت‌های فولاد و ذوب آهن اهواز، مسئول ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی، رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه کشور، استاندار استان خوزستان، استاندار کرمانشاه، معاون عمرانی وزارت کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، رئیس هیات مدیره فولاد اسفراین و نمایندگی مردم خمین در مجلس در مجلس هشتم را در کارنامه خود دارد.

اما از سوی دیگر سرپرستی یکی از خبرگزاری ها در خوزستان، جاسم جادری و سید جاسم ساعدی را به عنوان محتمل ترین گزینه های استانداری معرفی کرده است که از شواهد قرائن بدست آمده و اظهارات متسب به وزیر کشور که «نماینده فاقد سابقه اجرایی مرتبط را به استانداری منصوب نمی کنیم» انتصاب یکی از این دو نفر بعید به نظر می رسد.

شنیده های همچنین حکایت دارد که مجمع نمایندگان نیز جاسم جادری، جاسم ساعدی، محمدرضا موالی‌زاده، عبدالحسین مقتدایی و محمد رضا شمسایی را به عنوان گزینه استانداری به وزارت کشور معرفی کرده اند.