را‌ه‌اندازی نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بسیجیان در خوزستان

خورنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از صدور مجوز تاسیس مرکز آموزش بسیج سپاه تحت نام مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بسیجیان حضرت ولی عصر (عج) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، رحمن قلاوند اظهار کرد: به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور و با تاکید بر سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر برخورداری از دانش پیشرفته در تولید علم و فناوری متکی بر منابع انسانی، سرمایه اجتماعی در تولید ملی و ایجاد اشتغال، تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان منعقد شد.

وی هدف از انعقاد این تفاهمنامه را تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر به‌کارگیری جوانان متخصصین و اقشار داوطلب بسیجی در امور سازندگی، گسترش دانش مهارت و ارتقای توانمندی سرمایه‌های انسانی استان از طریق آموزش و به‌کارگیری مهارت در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر و همچنین استفاده از توان بالقوه بسیج در زمینه توسعه مهارت آموزش در شهر و روستاهای استان عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: صدور مجوز تاسیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای بسیجیان حضرت ولی عصر (عج)، ارائه آموزش براساس نیازسنجی و در چارچوب برنامه مصوب و تعهدات آموزشی سالیانه، صدور گواهینامه مهارتی برای قبول شدگان در آزمون پایان دوره، استفاده از مربیان واجد شرایط و همکاری در تجهیز و راه اندازی حرفه‌های آموزشی از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در این تفاهمنامه است.

وی عنوان کرد: براساس این تفاهمنامه دو طرف، تلاش خود را در راستای تحقق مقاصد این تفاهمنامه به‌کار خواهند گرفت تا موجب کاهش پاره از آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.