برنامه تامین اجتماعی برای رایگان شدن دارو

خورنا: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از اعلام فهرست ۱۳۶ قلم داروی بیماریهای خاص که قرار است به صورت رایگان در اختیار بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی قرار بگیرد خبر داد و گفت: این لیست از امروز برای داروخانه ها ارسال شده تا آنها را در اختیار بیماران خاص قرار دهند .

هدایت الله ادیب نیا در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فهرست نهایی ۱۳۶ قلم داروی بیماران صعب العلاج دیروز به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ و از امروز دوشنبه ۸ مهرماه تمام این فهرست برای داروخانه ها به روز شد تا بتوانند داروهای بیماران خاص را تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی بیماران خاص هستند ، تاکید کرد: داروهای این دسته از بیماران بیمه شده صد درصد رایگان بود ولی به علت افزایش قیمتی که امسال صورت گرفت، بیماران مجبور بودند ما به التفاوت آن را خودشان پرداخت کنندکه براساس تفاهم نامه امضا شده هزینه داروها کاملا رایگان شد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: به دفاتر اسناد پزشکی کل کشور اعلام می کنم که بر مبنای فهرست وزارت بهداشت، از امروز موظف به پرداخت هستند و چنانچه کوتاهی صورت گیرد قابل بخشش نیست.

وی با اشاره به اینکه براساس اعلام وزارت بهداشت ۱۱۸۰ میلیارد تومان برای بازگشت قیمت داروها به سال قبل اختصاص یافته است، گفت: اعتباری که ما پیش بینی می کردیم که ناشی از افزایش قیمت دارو و تغییر قیمت نرخ ارز باشد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای یک سال است و براساس اعلام وزیر بهداشت حدود ۱۱۸۰ میلیارد تومان برای افزایش قیمت داروها در نظر گرفته شد.

به گفته ادیب نیا، تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ به سازمانهای بیمه گر پرداخت شده است که ۴۹ درصد آن سهم سازمان تامین اجتماعی شد.