پیشنهاد جدید غرب، روسیه و ژاپن به ایران: «لغو تحریم ها و ابقای اسد» در برابر توقف برنامه هسته ای نظامی

خورنا: یک روزنامه اسرائیلی از ارائه بسته جدیدی از مشوق ها از سوی کشورهای غربی به ایران با محوریت فعالیت های هسته ای تهران و سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه خبر داد.

به گزارش عصر ایران ، یک تحلیلگر برجسته اسرائیلی در روزنامه یدیعوت آحارونت نوشت: کشورهای غربی، چین، روسیه و ژاپن به ایران مجموعه ای از مشوق ها را پیشنهاد می کنند که شامل لغو تحریم های اقتصادی، ارتقاء جایگاه بین المللی ایران و ابقای بشار اسد در مقام ریاست جمهوری سوریه در مقابل توقف فعالیت های دارای اهداف نظامی ایران است.

ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته ای اش دارای اهداف صلح آمیز است.

“رون بن یشای” تحلیلگر نظامی در اسرائیل در گزارشی که در روزنامه اسرائیلی یودیعوت آحارونت منتشر کرد افزود: غرب حساسیت و اهمیت بقای حکومت اسد را برای ایران در دو بخش استراتژیک و دینی درک و تلاش می کند از این موضوع برای توافق با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران دست یابد.

وی افزود: متن قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره خلع سلاح شیمیایی سوریه به شکلی تهیه شده بود که به توافق اشاره شده با ایران کمک کند. این قطعنامه خالی از تهدید مستقیم به کاربرد گزینه نظامی علیه بشار اسد است.

این تحلیلگر نظامی اسرائیلی افزود: در راستای توافق بزرگ با ایران، قرار است کنفرانس ژنو -۲ با موضوع تعیین آینده سوریه باقی ماندن بشار اسد در مقام ریاست جمهوری سوریه برای سال های طولانی تایید شود.