برگزاری اولین یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس صدا و سیمای مرکز خوزستان

خورنا: در حالی که هفته دفاع مقدس امسال پرشور تر از سال های گذشته گرامی داشته شده بود مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز خوزستان در اقدامی قابل تحسین، ایثارگران و خانواده شهدای رسانه این استان را در محفلی معنوی و صمیمی گرد هم آورد و در قالب اولین یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس صدا و سیمای این مرکز با حضور میهان وی‍ژه آقای بی‍ژن نوباوه خبرنگار و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آنها تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز، این یادواره با حاشیه های جالبی همراه بود که شنیدن برخی از آنها خالی از لطف نیست، ابتدا خبر خوش رحیمی یعنی تدوین زندگینامه شهدای صدا و سیمای خوزستان در دفاع مقدس  برای خانواده شهدا و ایثارگران صدا و سیمای مرکز خوزستان بود و حاشیه دوم تقدیر جانانه نماینده مجلس از مدیرکل جدید صدا و سیمای استان و در اواسط برگزاری  این یادواره نماهنگی از بیژن نوباوه پخش شد که با اشک نوباوه همراه بود، همچنین رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان از دیجیتالی کردن آرشیو دفاع مقدس برای استفاده تمام شبکه های صدا و سیما خبر داد و گفت: شبکه استانی صدا و سیمای مرکز خوزستان در نظردارد تا از زندگینامه شهدای هشت دفاع مقدس سال صدا و سیمای استان کتابی تدوین و تله فیلمی به صورت مستند از ایثارگری ها و رشادت های  این شهدا را به تصویر بکشد تهیه و بسازد.

وی افزود: نقش رسانه ملی به ویژه صدا و سیمای مرکز خوزستان و آبادان در دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بود و در آرشیو صدا و سیمای مرکز خوزستان تصاویر رشادت های شانزده شهید گرانقدر استان وجود دارد که بنا داریم با استفاده از تصاویر موجود درآرشیو نقش صدا و سیما در دفاع مقدس آن را به صورت مستند به تصویر بکشیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود از حبیب اله معلمی شاعر دفاع مقدس یاد کرد و افزود:  مرحوم معلمی دانشمند حماسه سرای دفاع مقدس است.

بیژن نوباوه خبرنگار صدا و سیما و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره با ذکر  چند خاطره از دوران هشت سال دفاع مقدس و همکاری با شهید رهبر  تصریح کرد: بنده درس های زیادی از شهید رهبر همچون درس خبرنگاری، شجاعت، ایثارگری و به کار گرفتن قرآن  فراگرفتم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اهواز در دوران هشت سال دفاع مقدس  همچون صحرای کربلا بود، خاطرنشان کرد: ما خدا را شکر می کنیم که بهترین ها رفتند و بهترین ها را برایمان به ارمغان آوردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حرکت مدیرکل مرکز خوزستان در برگزای این یادواره، خاطرنشان کرد: ما متاسفیم که پس از بیست سال از جنگ صاحبان خودمان را گم کرده ایم.

ناوباوه با بیان اینکه کشورهای غربی به ویژه امریکا و انگلیس  در ابعاد مختلف کشور ما را تحریم کرده اند، خاطرنشان کرد: این کشور ها ازتوان نظامی و پیشرفت ایران هراس دارند که ترس آنها در نشست روز گذشته آقای دکتر روحانی در نیویورک مشهود بود.

وی افزود: درحال حاضر چهارصد شبکه تلویزیونی ماهواره ایی علیه ایران فعالیت می کند که تقریبا دویست شبکه آنها به زبان فارسی است که فرهنگ و جوانان ما را هدف قرار داده اند است  که رسانه ملی تمامی سعی خود را کرده و می کند که در مقابل این شبکه ها مقابله کند

در پایان این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران صدا و سیمای مرکز خوزستان و خانوده مرحوم حبیب اله معلمی با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/ حسین عبدالعزیزی