کرسی شهرداری بندر امام خمینی همچنان خالی

خورنا: انتخاب شهردار بندرامام با برخی اختلاف نظرهای اعضای شورای شهر با کش و قوص‌های فراوانی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، با آغاز به کار شوراهای اسلامی دوره چهارم در شهرهای مختلف کشور، انتخاب شهردار به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات شوراها در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا و در شهرهای مختلف استان خوزستان نیز اعضای شوراهای اسلامی شهرهای مختلف به بررسی گزینه‌های مختلف خود برای تصدی سمت شهرداری‌ پرداختند.

در این بین برخی از شهرداران که تعداد آن‌ها نیز انگشت‌شمار بود موفق به حفظ صندلی خود در سمت شهردار شدند و بسیاری دیگر از شهرداران موفق نشدند نظر اعضای شورا را برای ادامه حضور خود بر صندلی مدیریت اجرایی شهرها جلب کنند.

در این مدت بسیاری از شوراها با انتخاب شهرداران شهرهای خود، تا حدودی تکلیف مدیریت شهری را مشخص کرده و در انتظار ابلاغ حکم شهرداران برای آغاز کار هستند.

اما در برخی دیگر از شهرها وضعیت انتخاب شهرداری‌ها همچنان مبهم است و اعضای شورا برای انتخاب شهردار خود به اجماع نظر دست نیافته‌‌اند.

یکی از این شهرها، بندرامام است که ظاهراً اتفاقات عجیب و نادری در جریان انتخاب شهردار برای این شهر به وقوع پیوسته است.

در شهر بندرامام اعضای شورای شهر به دو گروه تقسیم که گروهی موافق ابقای شهردار فعلی این شهر هستند و برخی دیگر نیز مخالف ادامه حضور وی هستند.

البته در این بین ظاهراً مردم شهر بندر امام از عملکرد ۲ ساله علی گلمرادی در سمت شهرداری این شهر رضایت داشته و معتقدند در این مدت شهردار این شهر اقدامات مناسبی را در راستای زیباسازی و اجرای پروژه‌های تفریحی و … انجام داده است.

*جریانات جلسه اخیر شورای شهر

اما اتفاق عجیب در روند انتخاب شهردار در جریان جلسه اخیر اعضای شورای شهر برای رای‌گیری شهردار این شهر روی داده است.

طبق آنچه که برخی منابع نزدیک اشاره‌ کرده‌اند، پس از انجام رای‌گیری در این جلسه، علی گلمرادی با پنج رای موافق در مقابل چهار رای مخالف در سمت خود ابقا می‌شود اما دبیر شورا برگ آرای اخذ شده و فرم حضور و غیاب را با خود برد و اجازه نداد صورتجلسه تنظیم و به امضای اعضا برسد.

در واقع برخی اعضای شورا درصدد بودند تا به نوعی این جلسه و نتیجه انتخابات آن ابطال شود.

این مسئله با اعتراض اعضای شورای شهر همراه و موضوع به فرمانداری و حتی استانداری نیز کشیده شد.

*اعتراض ما به یک کار غیرمتعارف و غیراخلاقی بود

در همین ارتباط گفت‌وگویی را با یکی از اعضای شورای شهر بندر امام انجام دادیم که وی در خصوص این اتفاقات این گونه توضیح داد: اعتراض ما نسبت به یک کار غیر متعارف، غیر اخلاقی و خلاف بوده است.

بهنام ادیبی ادامه داد: بعد از برگزاری آن جلسه رای‌‌گیری متاسفانه صورت جلسه بدون امضای همه اعضا تنظیم و به فرمانداری ارسال شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندر امام تصریح کرد: این اتفاقات مورد اعتراض شدید بنده و تعدادی دیگر از اعضای شورا قرار گرفت و مسئله به فرمانداری و سپس استانداری نیز کشیده شد.

ادیبی افزود: خوشبختانه با درایتی که در مجموعه استانداری خوزستان انجام شد این مسئله پیگیری و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بخشی از مشکلات بین اعضای شورای اسلامی شهر بر سر انتخاب شهردار بندرامام در حال رفع شدن است ادامه داد: با توجه به این مسئله ترجیح می‌دهم در خصوص اتفاقات آن جلسه و مسائل مربوط به آن توضیح بیشتری را ندهم.

ادیبی خاطرنشان‌ کرد: قرار است ظرف روزهای آینده جلسه‌ای در این خصوص برگزار و در آن اعضای شورای شهر، شهردار بندرامام را انتخاب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندر امام گفت: فرمانداری نیز به صورتجلسه قبلی را که بدون امضای همه اعضای شورای شهر بود را فاقد ارزش اعلام کرده است.

ادیبی افزود: اعتقاد دارم مشکلاتی که در خصوص انتخاب شهردار در بندر امام ایجاد شد ناشی از مدیریت نادرست رئیس شورای شهر بود.

وی گفت: در صورتی که رئیس شورای شهر مدیریت مناسبی داشت می‌توانست جلوی بسیاری از این مسائل و مشکلات ایجاد شده را بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندر امام در ادامه با تاکید بر ابقای شهردار فعلی این شهر اظهار کرد: وقتی مردم از عملکرد شهردار فعلی راضی هستند دلیلی ندارد که اعضا وی را برکنار و شهردار دیگری را انتخاب کنند.

ادیبی افزود: شهردار فعلی در مدت زمان دو ساله حضور خود در بندر امام اقدامات مناسبی را انجام و چند پروژه مهم را در دستور کار دارد که با ابقای وی در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

وی تصریح‌ کرد: با رایزنی که با اعضای شورای شهر انجام دادیم خوشبختانه اکثریت اعضا بر ماندن شهردار فعلی این شهر هم نظر شدند.

عضو شورای اسلامی شهر بندر امام گفت: امیدواریم اعضای شورا با ابقای شهردار در جلسه آتی انتخاب شهردار به وضعیت موجود پایان داده و هم‌صدایی خود را با مردم این شهر نشان دهند.

*حکم جلب یکی از اعضا جلسه قبل را خدشه‌دار کرد

رئیس شورای اسلامی شهر بندر امام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص اتفاقات جلسه قبل، اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار این شهر نیز اظهار کرد: هیچ تخلفی از سوی اعضای شورا در آن جلسه صورت نگرفت.

داود مجدم افزود: در جریان برگزاری جلسه و قبل از پایان رای‌گیری حکم جلب یکی از اعضای شورا صادر و وی جلسه را ترک کرد.

وی ادامه داد: این مسئله موجب شد تا این جلسه دچار خدشه شده و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندر امام از ارائه توضیح بیشتر در این خصوص امتناع کرد و در خصوص انتخاب شهردار نیز تصریح‌کرد: در هفته آینده جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر برگزار و در خصوص انتخاب شهردار این شهر تصمیم‌گیری خواهد شد.

مجدم اضافه‌ کرد: علاوه بر شهردار فعلی گزینه‌های دیگری مد نظر هستند که باید در خصوص آن‌ها بحث و در نهایت شهردار بندر امام انتخاب شود.

* در پایان…

به هر حال به نظر می‌رسد که شورای شهر بندر امام در آغازین روزهای فعالیت خود و در نخستین تصمیم‌گیری مهم خود برای این شهر با چالشی جدی مواجه شده است.

چالشی که بر سر ماندن یا نماندن علی گلمرادی شهردار فعلی این شهر است و باید دید در نهایت به چه نتیجه‌ای ختم خواهد شد.

هرچند به نظر می‌رسد اعضای شورا تا حدودی به اجماع نظر رسیده و کفه ترازو به سمت موافقان ابقای شهردار فعلی این شهر سنگینی می‌کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اعزرائیل ما همه مردم شهرستان بندرامام از آقای گلمرادی راضی هستیم