وزیر راه و شهرسازی در بندر امام: رقابت در حوزه حمل و نقل بسیار جدی است

خورنا: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود رقابت جدی در حوزه حمل و نقل کشور گفت: اکثر بانک‌ها در تامین منابع مالی در وضعیت قرمز هستند که یکی از راه حل‌های تامین منابع بخش حمل و نقل تامین مستقیم منابع مالی از بازار سرمایه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، عباس آخوندی عصر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جمع فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: بحث رقابت در حوزه حمل و نقل بسیار جدی است.

وی بر لزوم تشکیل شرکت‌های توانمند در زمینه حمل و نقل تاکید کرد و افزود: برای افزایش سهم ایران در اقتصاد جهانی باید شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقل تشکیل شوند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای انجام کارهای بزرگ نیاز به تشکیل شرکت‌های بزرگ مقیاس داریم، لذا در دولت از تشکیل شرکت‌های سهامی عام در حوزه‌های حمل و نقلی حمایت جدی می‌کنیم.

آخوندی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی آماده است به بخش خصوصی برای فعالیت‌هایی که می‌خواهد انجام دهد کمک جدی بکند. وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم بخش خصوصی ارتباط با مجموعه وزارت راه و شهرسازی را در بخش حمل و نقل همواره حفظ کند.

وی وجود رقابت در بخش حمل و نقل را از نظر توسعه، سلامت، ارتقای کیفیت و رضایتمندی مشتریان مهم توصیف کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه راه و شهرسازی بحث رقابت را سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهیم و مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه اکثر بانک‌ها در تامین منابع مالی در وضعیت قرمز هستند گفت: یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین راه حل‌ تامین منابع مالی در بخش حمل و نقل تامین مستقیم منابع مالی از بازار سرمایه است.

آخوندی در ادامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه‌ها را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: پیشنهاد من این است که مدیران مربوطه و کسانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند در انجام اقدامات و فعالیت‌های خود حس تعلق به زندگی درون شهری نشان دهند و در واقع به بهبود چهره شهرها کمک کنند.

وی ادامه داد: حمایت اجتماعی از سرمایه‌گذاری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که بدون حمایت اجتماعی امکان توسعه سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری و همراهی جدی خواهد کرد.

وی با ابراز خشنودی از استقبال بخش خصوصی از حمل و نقل ترکیبی، گفت: رصد کردن اتفاقات و آشنایی با تکنولوژی‌های روز نقش بسیار مهمی دراین حوزه دارد.